آخرین اخبار

28. تير 1402 - 10:45   |   کد مطلب: 45591
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد با اشاره طرح بینایی‌سنجی و شنوای‌سنجی 3 هزار کودک در این شهرستان، گفت: طی سال گذشته ۱۲ مورد کاشت حلزون به صورت رایگان برای افراد مددجوی بهزیستی این شهرستان انجام شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، اکبر احمدی‌منش در نشست با خبرنگاران شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه بهزیستی با 52 وظیفه  در حوزه‌های توانبخشی اجتماعی، پیشگیری، مشارکت، اشتغال و مسکن فعالیت دارد، گفت: هزار و 720 معلول در سطح شهرستان شناسایی شده که از این تعداد  هزار و ۲۶۵ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۰ نفر از معلولان اسدآباد که پشت نوبت پذیرش در بهزیستی بودند، زیر پوشش این سازمان قرار گرفتند، افزود: در حال حاضر فرد معلول نیازمند پشت نوبت برای پذیرش نداریم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی 3 مرکز با عنوان ابن سینا، مراقبت احسان در منزل و مرکز بیماران روانی خانه‌های کوچک داریم، گفت: ظرفیت این مراکز در مجموع 103 نفر است.

 

احمدی‌منش بیشترین معلول شهرستان اسدآباد را که از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند، معلول جسمی به  تعداد ۶۸۱ نفر دانست و گفت: در این شهرستان ۱6۸ نفر معلول شنوایی، ۵۶۶ معلول ذهنی، ۱۸۱ نفر بینایی و 194 نفر معلول روان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.

 

وی با بیان اینکه 47 معلول قطع نخاعی در شهرستان اسدآباد داریم که ماهانه 2 میلیون تومان مستمری و یارانه دریافت می‌کنند، گفت: در سال گذشته حق پرستاری برای 77 نفر معلول قطع نخاعی واریز شده است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه 35 نفر پرونده بیمار روانی نگهداری می‌شود، افزود: برای هر نفر 5 میلیون تومان یارانه به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 150 دانشجوی معلول داریم که خدمات رایگان دریافت می‌کنند، افزود: معافیت سربازی برای خانواده‌های که دارای دو معلول داشته باشند، لحاظ می‌شود که در این زمینه 28 نفر از این ظرفیت بهره برده‌اند.

 

احمدی‌منش با اشاره به دو مرکز مثبت زندگی در شهرستان، گفت: این مراکز با هدف محله محور بودن، ارائه خدمات الکترونیکی و دسترسی آسان معلول در محل زندگی‌اش یاد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد 450 پرونده به دو مرکز مثبت زندگی واگذار شده است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد با اشاره به خدمات در حوزه پیشگیری هم، گفت: 20 هزار نفر تحت پوشش طرح آموزش قرار گرتند.

 

وی افزود: در راستای پیشگری از معلولیت کودکان 3 تا 6 سال، 2 هزار غربالگری و برای 3 هزار کودک طرح بینایی‌سنجی و شنوای‌سنجی انجام شده است.

 

احمدی‌منش خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۲ مورد کاشت حلزون به صورت رایگان برای افراد مددجوی بهزیستی این شهرستان انجام شده است.
 انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal