آخرین اخبار

8. مرداد 1403 - 12:06   |   کد مطلب: 48196
رئیس اداره بهزیستی اسدآباد گفت: در شهرستان اسدآباد ۳۹ خانواده شامل ۳۷ خانواده دارای فرزند دو قلو و دو خانواده دارای فرزندان سه قلو دهک درآمدی یک تا چهار به منظور حمایت از جوانی جمعیت تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از ایسنا اکبر احمدی‌منش اظهار کرد: این تعداد از خانواده‌های دارای فرزندان دو قلو و سه قلوی تحت پوشش همانند سایر مددجویان خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند و تا مدت شش سال تحت پوشش بهزیستی خواهند بود، ضمن اینکه در این رابطه در حال حاضر موردی از پشت نوبتی نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در یکسال گذشته در این شهرستان حق پرستاری از معلولین با افزایش سه تا چهار برابری از ۷۵ نفر به ۲۱۶ نفر افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۲۱۶۰ نفر مددجویان تحت پوشش بهزیستی بوده که از این تعداد از افراد ۱۸۱۷ مددجو به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

احمدی‌منش با اشاره به پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان مستمری ماهیانه در یکسال گذشته به مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان، تصریح کرد: در یکسال گذشته ۳۵۰ نفر از معلولان نیازمند پوشت نوبتی این شهرستان پذیرش و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند و مستمری آنان برقرار شده است که با این اقدام در حال حاضر هیچ موردی از معلول نیازمند پشت نوبتی برای پذیرش نداریم.

وی در ادامه از پوشش ۱۰۰ درصدی طرح غربالگری بینایی و شنوایی کودکان این شهرستان خبر داد و افزود: در طی یکسال گذشته ۴۱۶۰ نفر از کودکان زیر شش سال این شهرستان غربالگری شنوایی و بینایی شده‌اند و در این رابطه نیز هیچ موردی از پشت نوبتی برای کاشت حلزون و یا دریافت سمعک و عینک وجود ندارد ضمن اینکه اگر کودکی دچار مشکل شنوایی و بینایی باشد تحت درمان قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به عینک، سمعک و یا کاشت حلزون، این خدمات به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

احمدی‌منش در ادامه از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات اشتغال زایی به ۶۰ نفر از مددجویان واجد شرایط این شهرستان در یکسال گذشته پرداخت شده است.

این فرد مسئول با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۵۰ مددجوی بهزیستی اسدآباد برای ساخت مسکن روستایی کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: طی یکسال گذشته سه واحد مسکن شهری در این شهرستان برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول با کمک بلاعوض ۲۰۰ میلیونی تومانی بهزیستی احداث شده است.

احمدی‌منش همچنین از ۱۹ فقره وام ودیعه مسکن در یکسال گذشته خبرداد و گفت: برای کمک به مستاجرین مددجو، این اداره تسهیلات ۵۰ تا ۸۰ میلیونی ودیعه مسکن پرداخت کرده است.

وی همچنین گفت: در ششم مرداد ماه در راستای اجرای رویداد ملی ظرفیت‌سازی اجتماعی در محلات کم‌برخوردار به منظور کمک‌رسانی به جامعه هدف و نیازمند،کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور نماینده تام‌الاختیار ریاست سازمان بهزیستی کشور، و معاونت توانبخشی بهزیستی استان همدان و برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مسجد محله محمود بیگی شهر اسدآباد میز خدمت برگزار شد.

احمدی‌منش تصریح کرد: با برگزاری میز خدمت در محله محمود بیگی درخواست جامعه هدف و افراد مراجعه‌کننده نیازمند به تعداد ۴۴ نفر مورد بررسی قرار گرفت و در این رابطه افزون‌بر ۳۹۵ میلیون تومان دستور مساعدت صادر شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal