آخرین اخبار

2. مرداد 1402 - 20:05   |   کد مطلب: 45640
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جزئیات خدمات رسانی هلال احمر در اربعین امسال را تشریح کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به عضویت جمعیت هلال‌احمر در ستاد ملی اربعین، گفت: جمعیت هلال‌احمر، عضو 18 گانه کمیته ستاد اربعین وزارت کشور است و بسته به این عضویت نیز، وظایفی بر عهده دارد. دو کمیته فرعی امداو نجات و در درون مرزها و بیرون از مرزها با ریاست رئیس جمعیت هلال‌احمر و دبیرکلی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: وظیفه کمیته امداد ونجات در درون مرزها، ارائه خدمات امدادی است و در بیرون از مرزها و در کشور عراق کمیته امدادونجات در حوزه امداد و نجات و سلامتی ارائه خدمات می‌دهد.

مرادی‌پور با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال‌احمر در کشور عراق و در اربعین 1402، افزود: بیمارستان حضرت امیر (ع) در شهر نجف اشرف، به زائران امام حسین (ع) در اربعین خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

معاون درمان امداد و نجات سازمان امداد و نجات عنوان کرد: تلاش جمعیت هلال‌احمر است که برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران هیچ هزینه‌ای دریافت نشود، اما برای ارائه خدمات بهتر نیاز به تامین بودجه‌ای از سمت دولت‌ها، استفاده از ظرفیت‌های خیرین و یا استفاده از پوشش بیمه‎ای است.

مرادی‌پور با اشاره به اینکه بیمارستان امام علی (ع) در تمام روزهای سال، به ارائه خدمات می‌پردازد، گفت: بیمارستان امام علی (ع) نه تنها در مراسم پیاده‌روی اربعین که در تمام روزهای سال، به ارائه خدمات می‌پردازد، با این تفاوت که در مراسم اربعین 1402، تعداد متخصصان و داوطلبان بیشتری حاضر خواهند بود و امسال برخلاف سال‌های گذشته در اربعین 1402، عمل جراحی هم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در دیدارهای رئیس جمعیت هلال‌احمر با وزیران بهداشت و ارتباطات کشور عراقی، زیرساخت‌های خوبی برای ارائه خدمات به زائران اتفاق افتاده و قرار است که یک شماره کوتاه چهاررقمی مخصوص ارائه خدمات امدادی در عراق، در اختیار زائران مراسم اربعین 1402 قرار گیرد.

مرادی‌پور، اضافه کرد: از اول شهریورماه، قرارگاه امدادی برای ارائه خدمات، در داخل و خارج از کشور دایر می‌شود.

پایان پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal