آخرین اخبار

19. مرداد 1402 - 19:36   |   کد مطلب: 45788
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پیش ثبت‌نام بیش از 23 هزار نفر در طی چهار روز برای داوطلبی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به پایان چهارمین روز پیش ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس گفت: امروز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸، ۴ هزار و ۳۴۹ نفر مدارک هویتی خود را در سامانه پیش ثبت‌نام، تکمیل و بارگذاری کردند.

وی افزود: در ۴ روز آغاز مرحله پیش ثبت‌نام، تاکنون ۲۳ هزار و ۴۶۶ نفر از متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس مدارک خود را ثبت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در مورد ترکیب سنی متقاضیان نمایندگی مجلس اظهار کرد: ۳۷ درصد متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۶ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۰ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۵ درصد بین ۶۰ تا ۷۵ سال هستند.

اسلامی ادامه داد: ترکیب جنسیتی متقاضیان ۱۳ درصد خانم و ۸۷ درصد آقا هستند.

وی با اشاره به میزان استقبال زنان از پیش ثبت‌نام انتخابات به تفکیک استانی، گفت: استان‌های خراسان شمالی، البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران، ۵ استان پیش رو در میزان استقبال زنان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین با اشاره به ترکیب تحصیلی متقاضیان نمایندگی مجلس تصریح کرد: ۷۱ درصد متقاضیان کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دکترا و ۱۱ درصد کارشناسی با سابقه ایثارگری یا نمایندگی مجلس و ۳ درصد مدرک حوزوی هستند. نکته قابل توجه این است که متقاضیانی که مدرک تحصیلی دکترا دارند در استان‌های سمنان، مازندان، کرمانشاه، تهران و فارس استقبال بیشتری نبست به شهر‌های دیگر داشتند.

اسلامی تصریح کرد: ۲۲۲ نفر از متقاضیان مشمول ماده ۲۹ یعنی مدیران و مسئولان هستند که باید استعفای خود را ارائه دهند.

پایان پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal