آخرین اخبار

23. مرداد 1402 - 11:44   |   کد مطلب: 45821
نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: عدالت در توزیع اعتبارات برای ایجاد زیرساخت های صنعتی و غیره در راستای اشتغالزایی رعایت نمی شود و این موضوع مورد گلایه مردم اسدآباد است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خانه ملت کیومرث سرمدی واله، در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان، گفت: در سال پایانی فعالیت مجلس باید توجه داشته باشیم که دشمن در فضای واقعی و مجازی به سیاه نمایی ها و تخریب خودش ادامه خواهد داد و تلاش می کند که خدمات نظام اسلامی را زیر سوال ببرد لذا ضرورت دارد دولت و مجلس با همکاری یکدیگر کارهای کشور را پیش ببرند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تورم و گرانی، اظهار کرد: فراموش نکرده ایم که مجلس یازدهم از دولت سیزدهم تعهد گرفت که کالاهای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد؛ امروزه گرفتاری مردم در حوزه معیشت و زندگی موجب شده کمر خانواده بشکند.

وی خطاب به رییس جمهور، ادامه داد: درآمدهای نفتی بنابه گزارش های وزارت نفت خوب بوده و اخذ مالیات نیز خوب صورت می گیرد اما سفره مردم کوچک شده است لذا باید به مردم توضیح داده شود این گرفتاری ها کی برطرف می شود. به عنوان مثال بیماران صعب العلاج برای درمان و تهیه دارو مشکل دارند و باید مسائل مربوط به این افراد برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت بازپس‌گیری شده اما در ارائه این امر هیچ اقدامی صورت نگرفته و تسریع است، افزود: این مهم در حالیست که از سوی دولت به مسئله بازنشستگان و همسان سازی حقوق در برنامه هفتم توسعه توجهی نشده است؛ هر چند باید تشکر کرد از نمایندگان در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم که به این موضوع توجه جدی داشتند.

سرمدی واله در این راستا، تصریح کرد: بازنشستگان مشکل دارند و با حقوق 7 الی 8 میلیون تومانی چطور می توانند زندگی کنند!، چرا مردم باید آزار ببینند. این افراد سرمایه، جوانی و تخصص خود را برای استقلال و اعتلای سرزمین‌مان صرف کرده اند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خطاب وزیر نیرو، اظهار کرد: شهر اسدآباد مشکل تامین آب دارد و این موضوع از سال 99 بارها مورد تذکر قرار گرفته است؛ شبکه آبرسانی این شهر طی 40 سال گذشته مورد توجه قرار نگرفته و فرسوده است؛ امروز برخی از محلات این شهر فقط 3 ساعت از شبانه روز آب آشامیدنی دارند. مسئولان وزارتخانه به اسدآباد سفر کردند و دلیل مشکل را فرسودگی یاد شده دانستند اما عملا اقدامی برای رفع آنها نشده است.

وی ادامه داد: شهرستان اسدآباد دارای جوانان تحصیل کرده و مستعد است اما این افراد برای اشتغال دارای مشکل هستند و این موضوع بارها مورد تذکر قرار گرفته است. هر چند بخش خصوصی توانسته 500 شغل برای افراد جویای کار ایجاد کند اما این مهم کافی نیست و عدم عدالت در توزیع اعتبارات برای ایجاد زیرساخت های صنعتی و غیره مورد گلایه مردم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در مصاحبه مسئولان مطرح شد که پزشک متخصص دارای سهام عدالت و یارانه بگیر است اما کارگری که وام ناچیزی گرفته، یارانه شامل حالش نمی شود لذا باید پاسخ داده شود که دهک بندی ها بر چه اساسی ساماندهی شده است. مردم مرتبا این مووضع را مطالبه می کنند و باید به آنها پاسخ داد شود.

سرمدی واله خاطر نشان کرد: کشاورزان امروزه گرفتار فروش محصولات خودشان هستند؛ همچنین مطالبات آنها از محل واگذاری گندم ها داده نمی شود و در مقابل بانک ها نیز آنها را جریمه می کنند لذا وزارت جهاد کشاورزی باید این موضوع را بررسی و رفع کند./

پایان پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal