آخرین اخبار

31. مرداد 1402 - 20:01   |   کد مطلب: 45897
زائران حسینی برای برقراری تماس با ایران دو راه پیش رو دارند، که یکی خرید سیم‌کارت و دیگری استفاده از سرویس رومینگ است.

در ایام اربعین برای بسیاری از زائران این سوال پیش می‌آید که برای برقراری تماس با ایران باید چه کنیم؟ باید حتما سیم‌کارت عراقی بخریم و یا با سیم‌کارت ایرانی خودمان هم می‌توانیم تماس برقرار کنیم.

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، هیچ اجباری برای خرید سیم‌کارت عراقی وجود ندارد و شما می‌توانید با فعالسازی رومینگ خط تلفنتان به راحتی با عزیزانتان در ایران تماس بگیرید. در این مطلب نکات مهم برای داشتن یک تماس ارزان و راحت را برایتان شرح می‌دهیم.
 

اگر خط همراه اول دارید؛ بخوانید

مشترکان سیم‌کارت همراه اول می‌توانند از طریق اپلیکیشن همراه من یا کد دستوری  *10*2911# نسبت به فعالسازی رومینگ اقدام کنند و بسته مورد نظر خود را خریداری نمایند.

پیاده روی اربعین، تماس با ایران ، سرویس رومینگ ، خرید سیم کارت ، زائران حسینی،

 

 

در صورت نداشتن بسته نیز باید تعرفه آزاد را در نظر بگیرید که هزینه آن به شرح زیر است.
 

سفر اربعین ، ایران ، زائران حسینی، تماس با ایران، خرید سیم‌کارت ، سرویس رومینگ ، اربعین اولی ،مشترکان سیم‌کارت همراه اول

اگر خط ایرانسل دارید؛ بخوانید

اگر از سیم‌کارت‌های ایرانسل استفاده می‌کنید، برای فعال‌سازی رومینگ وارد اپلیکیشن ایرانسل من شوید یا کد دستوری  *1111*1# را شماره‌گیری کنید. برای خرید بسته هم از طریق اپلیکیشن ایرانسل من یا کد دستوری *1111*4# اقدام کنید. در اینجا هم اگر بسته فعال رومینگ نداشته باشید، هزینه‌هایتان به صورت تعرفه آزاد محاسبه می‌شود.
 

 سفر اربعین ، ایران ، زائران حسینی، تماس با ایران، خرید سیم‌کارت ، سرویس رومینگ ، اربعین اولی ،مشترکان سیم‌کارت‌های ایرانسل، 

یادم رفته رومینگ رو فعال کنم!!

یادتان باشد قبل از ورود به کشور عراق سرویس رومینگ خود را فعال کنید. در صورت فراموشی با خرید بسته رومینگ توسط شخص دیگری برای شما حتی در ایران، سرویس رومینگ شما فعال خواهد شد. همچنین برای صرفه‌جویی بهتر است دانلود خودکار و یا بروزرسانی خودکار برنامه‌هایتان را غیرفعال کنید.

اگر رومینگ را فعال کرده‌اید ولی باز هم مشکلاتی در آنتن‌دهی وجود دارد، بهتر است در تنظیمات، مسیر زیر را طی کنید:

Setting » Network Setting » Manual » Select Operator

در این قسمت برای مثال اگر در کشور عراق هستید، اپراتور زین را با ارزان‌ترین تعرفه انتخاب کنید.

 

برای مکالمه یا ارسال پیامک با شماره‌های ایرانی، در هنگام استفاده از سرویس رومینگ چه کنم؟

در هنگام شماره گیری تلفن ایران، باید کد ایران (0098) را به ابتدای شماره خود اضافه نمایید.

۰۰۹۸۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ (تلفن همراه) یا ۰۰۹۸۲۱۸۷۶۵۴۳۲۱ (تلفن ثابت).
 

سیم‌کارت عراقی بخریم یا نه؟

 اغلب سرویس‌دهی اپراتورهای ایران به دلایلی مانند ترافیک شبکه در ایام اربعین با اختلال روبرو می‌شوند و از آنجایی که اغلب اوقات زائرین به صورت گروهی به کشور عراق سفر می‌کنند، استفاده از سیم‌کارت عراقی برای ارتباط داخلی بین اعضای کاروان‌ها هزینۀ کمتری خواهد داشت. همچنین رومینگ خدمات، سرویس پرهزینه‌ای است بنابراین استفاده از آن به طور معمول برای زائر صرفۀ اقتصادی ندارد.

سیم‌کارت‌های عراقی معمولاً توسط سه شرکتAsiacell ،Zain  و Korek ارائه می‌شوند که هر کدام از قیمت و میزان شارژ اولیه متفاوتی برخوردارند.
 

 سفر اربعین ، ایران ، زائران حسینی، تماس با ایران، خرید سیم‌کارت ، سرویس رومینگ ، اربعین اولی ،سیم‌کارت‌های عراقی ،

عموما اپراتور زین قیمت‌های مناسبی ارائه می‌دهد. مثلا اعتبار این خط سی روزه است و پیشنهاداتی نیز برای شما دارد. مثلا این اپراتور اقدام به فروش سیم‌کارت با اینترنت نامحدود یک روزه و یک هفته‌ای به ترتیب با قیمت ۱۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان می‌کند. قیمت آسیاسل و کورک نیز با اندکی اختلاف در همین بازه است.

خرید این سیم‌کارت‌ها برای افرادی که به صورت چندنفره سفر می‌کنند، بسیار به صرفه است. چرا که یک نفر خریداری کرده و با اشتراک‌گذاری اینترنت (هات‌اسپات) دیگران نیز از آن استفاده می‌کنند و بالطبع هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

بهتر است برای خرید سیم‌کارت با در دست داشتن پاسپورت به مراکز معتبر در فرودگاه‌ها، مرزها و یا نمایندگی‌ این شرکت‌ها در شهرهای نجف و کربلا مراجعه کنید و تاریخ مصرف و هزینه‌های اپراتورهای مختلف را بسنجید و پیشنهاد می‌کنیم حتما از فروشنده بخواهید اقدامات لازم برای فعالسازی در تلفنتان را انجام دهد.

البته لازم به ذکر است، دولت عراق اعلام کرده که امسال سیمکارت‌هایی را در اختیار زائران اربعین حسینی قرار خواهد داد که بسته اینترنت فعال رایگان دارند و زائران به مدت یک هفته می‌توانند تماس بین‌المللی رایگان برقرار کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal