آخرین اخبار

2. شهريور 1402 - 20:53   |   کد مطلب: 45921
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیشتر زائران از پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه عبور می‌کنند، گفت: حدود ۵۵ درصد زائران از مرز مهران و ۲۵ درصد از مرز شلمچه عبور می‌کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، بهرام عین‌اللهی شامگاه امروز از مرز بین المللی شلمچه در استان خوزستان بازدید کرد.

عین‌اللهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه ما حفظ سلامت زائران اربعین حسینی(ع) است و همه امکانات خود را در جهت حفظ سلامت زائران به کار خواهیم گرفت اظهار داشت: حدود ٣٧� دستگاه آمبولانس از سراسر کشور به پایانه‌های مرزی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر زائران از پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه عبور می‌کنند، افزود: حدود 55 درصد زائران از مرز مهران و ٢5 درصد از مرز شلمچه عبور می‌کنند.

وزیر بهداشت  در ادامه گفت: با در نظر گرفتن تجربه سال‌های گذشته بیمارستان‌های ثابت در مرزها مفیدتر و کارایی بیشتری دارند، اما در موارد اضطراری از ظرفیت بیمارستان‌های کانکسی و اتاق سرما نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ١ نفر از سراسر کشور آماده خدمات رسانی در مرزها هستند، تصریح کرد: هماهنگی خوبی میان دستگاها وجود دارد، حدود 10 بیمارستان صحرایی در مرزها مستقر می شوند و درصورت نیاز فوری12 بالگرد آماده خدمات رسانی هستند.

عین‌اللهی با بیان اینکه حدود 60 دستگاه اتوبوس آمبولانس به زائران خدمات رسانی می‌کنند، اظهار داشت: باتوجه به امکانات خوبی مانند سیستم احیا، تخت، کولر که در اتوبوس آمبولانس‌ها وجود دارد در مکان‌هایی که بیمارستان وجود ندارد امکان خدمات رسانی بسیار موثری دارند.

وی ادامه داد و گفت: کارشناسان بهداشت  با نظارت بر آب شرب، مواد غذایی و توصیه‌های بهداشتی به زائران ،  مشارکت خوبی در مراسم اربعین دارند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal