آخرین اخبار

7. شهريور 1402 - 21:43   |   کد مطلب: 45971
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به خریداری آمبولانس‌های اورژانس در سطح کشور، گفت: سهمیه اسدآباد برای اختصاص آمبولانس هنوز مشخص نیست البته براساس شاخص‌های شهرستان ارائه خواهیم داد.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر جعفر میعادفر در حاشیه افتتاحیه ساختمان پایگاه امداد جاده‌ای پیرملو شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه اسدآباد و روستاهای آن، وجود این پایگاه امداد جاده‌ای بسیار ضروری بود.

 

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ظرفیت‌ دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برای ایجاد رشته کارشناسی فوریت‌های پزشکی، گفت:  بازدیدی که ما از این منطقه داشتیم، نکاتی که باید رعایت شود، انجام شده  و حوزه معاونت پزشکی ما یکبار دیگر بازدید خواهند و سعی می‌کنیم مجوز ایجاد این رشته برای نیمسال دوم به آ آنها بدهیم.

 

وی با اشاره به خریداری آمبولانس در سطح کشور، گفت: سهمیه اسدآباد برای اختصاص آمبولانس براساس شاخص‌های شهرستان ارائه خواهیم داد.

 

میعادفر در خصوص ارائه خدمات اورژانس به زائران اربعین حسینی، گفت: باتوجه به اینکه وزارت بهداشت عهده‌دار کمیته سلامت اربعین و دبیری آن هم با سازمان اورژانس است، ما هم از 27 مرداد که سفر زائران آغاز شده، اقدامات خود را آغاز کرده‌ایم.

 

وی گفت: در دو مرز ورودی زائران از کشورهای افغانستانی، هندوستانی و پاکستانی وارد می‌شوند و باتوجه به اینکه سطح بهداشتی در آنجا کمتر است، تیم بهداشتی ما مستقر و بیماریابی را انجام می‌دهند، درصورتی وجود بیمار اجازه ورود به آنان داده نمی‌شود.

 

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه 6 مرز خروجی هم در کشور وجود دارد، افزود: تا به امروز حدود 2 میلیون زائر از کشور خارج شدند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختتانه در ایام اربعین حوادث ترافیکی در کشور نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: البته 5 حادثه تلخ در کشور عراق داشتیم که در تماس وزارت بهداشت ایران با وزارت بهداشت کشور عراق، درخواست‌های داده شد و بیشتر مجروحین هم به نقطه صفر مرزی رسیده و تحویل ایران شده و بخشی در بیمارستان ایلام و آبادان بستری هستند.

 

میعادفر در پاسخ به این سؤال که رسیدن پرنسل فوریت‌های پزشکی بر سر بیمار در حوادث مختلف، رضایت بخش هست یا خیر؟ گفت: ما در سطح کشور در این زمینه مشکل داریم و البته مسئولان در اسدآباد میانگین رسیدن پرنسل فوریت‌ بر سر بیماران را خوب اعلام کردند.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal