آخرین اخبار

3. مهر 1402 - 10:40   |   کد مطلب: 46134
مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور با تأکید بر روشنگری هدف امروز استکبار جهانی برای دانشجویان توسط اساتید دانشگاه که همان تجزیه کشور است، گفت: در تاریخ 180 سال اخیر 70 درصد مساحت کشور از بین رفته است، اما انقلاب اسلامی اجازه نداد در جنگ 8 ساله حتی یک وجب از خاک کشور از دست برود، این مهم حاصل لطف خداوند و خون شهدا است.

به گزارش آوای سیدجمال، سردار رضا میرزایی در نشستی که به مناسبت هفته دفاع مقدس و  تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی برگزار شد، به شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نقش امام خمینی(ره)، توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف دشمنان در زمان شکل‌گیری انقلاب پرداخت و گفت: اوج اتحاد و هم‌افزایی قدرت‌های بزرگ شرق و غرب دنیا علیه ایران و انقلاب، دفاع مقدس بوده است.

 

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور با بیان اینکه  شرق و غرب در برابر ایران به عنوان یک دشمن مشترک توافق کامل داشتند، افزود: مصداق این امر، تأمین تمام تجهیزات نظامی عراق توسط آنها بوده است.

 

وی به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در حفظ کشور اشاره کرد و گفت: در تاریخ 180 سال اخیر 70 درصد مساحت کشور از بین رفته است، اما انقلاب اسلامی اجازه نداد در جنگ 8 ساله حتی یک وجب از خاک کشور از دست برود، این مهم حاصل لطف خداوند و خون شهدا است.

 

میرزایی به بیان مجاهدت و جانفشانی‌های رزمندگان هم اشاره‌ای کرد و افزود: با وجودی که در ابتدای جنگ 15 هزار کیلومتر مربع از خاک ایران به اشغال دشمن درآمده بود، اما راهبری بی‌نظیر امام و ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان، باعث شد که نه تنها این مساحت از دشمن پس گرفته شد بلکه شکست‌های سنگینی هم بر آن‌ها وارد شود.

 

وی با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی، خدمات مختلف و پیشرفت‌های حاصل از آن به خصوص پیشرفت زنان، بر نقش اساتید دانشگاه‌ها به عنوان پرچمداران جهاد تبیین تأکید کرد.

 

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس کشور با بیان اینکه اساتید دانشگاه باید برای دانشجویان روشن سازند که هدف امروز استکبار جهانی، تجزیه کشور است، افزود: امروز هر کس ایران، هویت و تمامیت ارضی کشور را دوست دارد باید از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کند. تنها راه یکپارچگی و انسجام کشور، چنگ زدن به ریسمان ولایت و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری است.

 

همچنین در این نشست، رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی به اهمیت دفاع مقدس از دیدگاه مقام معظم رهبری، به دیدار ایشان  با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در ۲۹ شهریور امسال اشاره کرد.

 

در پایان از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس از جمله خانواده شهید روح‌الله عزیزی، زلیخا امینی، فهلی، رمضان خدمتی، حنیفه پور، مهدی مولوی، مهدی جمور، سردار رضا امینی با اهدای لوح تقدیر شد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal