آخرین اخبار

5. مهر 1402 - 13:18   |   کد مطلب: 46152
معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:
دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، رتبه پنجم در حوزه تحقیقاتی پژوهشی را داراست
معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدای سال، سه طرح تحقیقی در حوزه کرونا، سالمندی و ایذر توسط پژوهشگران این دانشکده منتج به نتیجه شده، گفت: اسدآباد به نسبت وجود ۱۹ هیأت علمی در دانشکده، رتبه پنجم را در حوزه تحقیقاتی در سطح کشور داراست.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید براتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با موضوع «ارائه طرح تحقیقی پژوهشگران در حضور خبرنگاران»، با اشاره به روند تحقیق و پژوهش در حوزه علمی، بهداشتی و درمانی، گفت: پژوهشگران در این دانشکده با شناسایی نیازها در راستای رفع آن‌ها به تحقق و بررسی می‌پردازند که این امر یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت بهداشت است.

 

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: نیازهای بهداشتی درمانی جامعه شهرستانی از طریق نامه‌نگاری با سازمان و ادارات مرتبط احصا و در دستور کار معاونت پژوهش و تحقیقات قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه یک درصد درآمد دانشکده علوم پزشکی شهرستان می‌بایست در حوزه پژوهش هزینه شود، افزود: این امر در سال گذشته محقق شد و ما توانستیم این مبلغ را بگیریم.

 

براتی با اشاره به اینکه باید ۱۰ درصد طرح‌های تحقیقاتی به نشست‌های خبری بیاید و در حضور خبرنگاران ارائه شود تا طرح‌ها حداقل در کتابخانه‌ها بایگانی نشود، افزود: امروز سه تحقق پژوهشگران این دانشکده در حوزه کرونا، سالمندی و ایذر که در ۶ ماه ابتدای سال منتج به نتیجه شده، ارائه می‌شود.

 

وی یادآور شد: سالانه به صورت متغییر بین ۳۰ تا ۴۰ طرح تحقیق و پژوهش تهیه و برای اجرا به دستگاه‌ها ارائه می‌شود.

 

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با اشاره به موضوع و طرح تحقیقی پژوهشگران این دانشکده، گفت: این دانشکده در حوزه تحقیقات و فناوری، تنها مجله انگلیسی معتبر دارد.

 

وی با بیان اینکه ۱۷۵ مقاله از معاونت آموزشی تحقیقات و فناوری دانشده علوم پزشکی اسدآباد در مجلات معتبر به چاپ رسیده، گفت:  در سطح کشور ۱۵ دانشکده مستقل وجود دارد که دانشکده اسدآباد به نسبت وجود ۱۹ هیأت علمی، رتبه پنجم را در کشور دارد.

 

در ادامه این نشست نادیا صنیعی، استادیار کتابداری و اطلاعات پزشکی، زیبا محمدی، کارشناسی ارشد  گروه پرستاری و فاطمه دارابی، استادیار گروه بهداشت عمومی به ترتیب به ارائه طرح پژوهشی خود با عنوان «تأثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بهداشتی برای انجام رفتارهای پیشگیری کننده از ایدز در دانش‌آموزان دوره متوسطه»، «ارتباط فشار روانی ادراک شده اضطراری ناشی از کرونا در دانشجویان و پرنسل بهداشتی درمانی شغل در دانشکده»، «بررسی تولیدات علمی ارائه خدمات سلامت به سالمندان»، در حضور خبرنگاران پرداختند.

 

حال انتظار می‌رود دولت و مسئولان نسبت به کاهش آمارها در حوزه سالمندی و افزایش جمعیت جوان، پیگشیری از بیماری‌های همه‌گیر و رعایت بهداشت، کاهش ایذردر جامعه از این طرح‌ها بهره‌ بگیرند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal