آخرین اخبار

7. آذر 1402 - 11:16   |   کد مطلب: 46746
جانشین فرمانده سپاه و بسیج مقاومت ناحیه اسدآباد:
اولین مرحله اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در اسدآباد برگزار شد
جانشین فرمانده سپاه و بسیج مقاومت ناحیه شهرستان اسدآباد با اشاره به برگزاری اولین مرحله اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در اسدآباد، گفت: روز گذشته، یک کاروان از دانش‌آموزان دختر در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

سرهنگ اسماعیل شش‌یکانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» از برگزاری اولین مرحله اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سال‌جاری در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: این دوره از اردوهای راهیان نور ویژه ویژه دختران دانش‌آموز متوسطه دوم بود که به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

وی گفت: در این اردوی راهیان نور، دانش‌آموزان دختر به مدت سه روز از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید می‌کنند.

 

جانشین فرمانده سپاه و بسیج مقاومت ناحیه شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در این کاروان راهیان نور ۴۴ نفر از دانش‌آموزان دختر حضور دارند، افزود: این اردو با همکاری سپاه، اداره آموزش و پرورش شهرستان و بسیج دانش‌آموزی شهید شفیعی ناحیه اسدآباد انجام شد.
 

وی برگزاری اردوی راهیان نور را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: با این سفر دانش‌آموزان با مفاهیم دفاع مقدس، حضور رزمندگان در جنگ و رشادت و ایثار آنان را از نزدیک لمس می‌کنند.

شش‌یکانی راهیان نور را اردوی سیاحتی اجتماعی دانست و افزود: اقشار جامعه معمولاً با بازدید از مناطق غرب و جنوب غربی کشور، مناطق بازمانده از جنگ ایران و عراق، یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌دارند.
 

راهیان نور به گونه‌ای در میان افراد مورد توجه قرار گرفته که روز 20 اسفند به نام روز ملی راهیان نور نامگذاری شده و این اردو یکی از برنامه‌های فرهنگی است که در طول سال به همت سپاه اقشاری از جامعه به این مناطق سفر می‌کنند.

شهرستان اسدآباد یکی از شهرهای استان همدان است که رزمندگان آن در جبهه‌های جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران نقش مهم و اثرگذاری داشته‌اند.

 انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal