آخرین اخبار

10. آذر 1402 - 22:59   |   کد مطلب: 46773
پاسخ روابط عمومی سازمان صمت استان همدان به امام جمعه اسدآباد درخصوص تأخیر در صدور مجوز تولید خودرو برقی؛
مجوز تولید این محصول در شهریور ماه امسال تمدید شده
روابط عمومی سازمان صمت استان همدان در واکنش به انتقاد امام جمعه اسدآباد در خصوص تسهیل در ارائه مجوز به نخبه استانی برای تولید خودرو برقی گفت: سرمایه‌گذار تولید خودرو برقی در شهرستان‌های اسدآباد و کبودرآهنگ به دنبال زمین برای اجرای طرح مذکور بود اما تمایل به سرمایه‌گذاری در شهرستان کبودرآهنگ را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در واکنش به انتقاد امام جمعه اسدآباد که در خطبه‌های نماز جمعه ۱۰ آذرماه در خصوص تأخیر در صدور مجوز تولید خودرو برقی یک نخبه در استان همدان داشت، یک پیام را به این رسانه ارسال کرد.

 این پیام به شرح ذیل است:
 
 مجوز تولید خودرو برقی متقاضی در شهریور ماه امسال تمدید شده است

 شرکت مذکور متقاضی احداث واحد تولید خودرو برقی است که با عنایت به اینکه این جواز مشمول جوازهای صادره از ناحیه ستاد وزارت صمت می‌باشد، با توجه به دستور مقام عالی استان و پیگیری اداره کل صمت جواز تأسیس برای تولید این محصول در شهریورماه سال جاری تا پایان امسال تمدید شده است.

این سرمایه‌گذار تولید خودرو برقی در شهرستان‌های اسدآباد و کبودرآهنگ به دنبال زمین برای اجرای طرح مذکور بود اما تمایل به سرمایه‌گذاری در شهرستان کبودرآهنگ را دارد.

وی مراحل نقشه‌برداری و تعیین حدود زمین در شهرستان کبودرآهنگ را انجام و استعلام لازم برای امکان تأمین زیر ساخت‌های لازم از جمله تخصیص آب و برق و غیره صورت پذیرفته است که پس از اخذ تأییدیه‌های لازم برای واگذاری به امور اراضی معرفی خواهد شد.

سرمایه‌گذار مذکور با درخواست تخصیص زمین از اراضی ملی درخواست تأمین اعتبار مورد نیاز برای تسهیلات بانکی را نیز دارد.

روابط ‌عمومی صمت استان با تأکید بر حمایت دولت از تولیدکنندگان و صنعتگران اعلام کرد: هم اکنون با تدابیر استاندار همدان و تیم اقتصادی شاهد توسعه و تحول در صنعت استان همدان هستیم.

 کارشناسان صمت استان از زمان صدور جواز تأسیس تا بهره‌برداری و رسیدن به مرحله تولید در کنار سرمایه‌گذاران هستند و از هیچ کمکی به آنها دریغ نمی‌کنند.

 با عنایت به دستور استاندار محترم مبنی بر کاهش زمان صدور مجوزها در استان جواز تأسیس برای طرح‌های تولیدی صنعتی در سطح استان همدان از زمان ثبت التکرونیکی درخواست متقاضی در سامانه مربوطه در کمترین زمان ممکن صادر و این طرح‌ها پس از گذراندن مراحل تخصیص زمین، تأمین سرمایه، احداث، خرید و نصب ماشین‌آلات به مرحله تولید و راه‌اندازی می‌رسند که فرایندی زمان‌بر و پیچیده‌ای و به عهده سرمایه‌گذار است‌.

 تولید خودروهای برقی به صورت ویژه در استان و مذاکرات با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معتبر در حال پیگیری بوده و این صنعت می‌تواند در رونق اقتصاد و اشتغال استان تأثیرگذار باشد و بی‌تردید مورد حمایت و پشتیبانی تیم اقتصادی استان همدان قرار دارد.

روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal