آخرین اخبار

14. آذر 1402 - 20:04   |   کد مطلب: 46814
نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: هموارکشاورزان به عنوان سربازان خط مقدم تولید ه مظلوم واقع شدند، هر چند مجلس در برنامه هفتم توسعه دولت را مکلف کرده است تا محاسبه قیمت تضمینی محصولات کشاورزی طبق نرخ ارز مرکز مبادله صورت گیرد اما باید تاکید کرد تعیین این نرخ هم پاسخگوی هزینه های کشاورز نیست.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل ازصدای بورس کیومرث سرمدی درباره محاسبه قیمت تضمینی محصولات کشاورزی طبق نرخ ارز مرکز مبادله در برنامه هفتم، گفت: در نگاه کلی، در راستای حمایت از تولید کنندگان به ویژه در بخش امنیت غذایی در کشور همواره کشاورزان به عنوان سربازان خط مقدم تولید مظلوم واقع شدند. در بحث آب و برق و نهادهای دامی به این بخش از اقتصاد کشور کم لطفی می شود و کشاورزان همیشه با این دست از مشکلات دست و پنچه نرم می کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کشاورزان نیازمند توجه بیشتری هستند، افزود:تعیین قیمت تضمینی خرید محصولات استراتژیک مثل گندم، سیب زمینی و غیره اولا باید به موقع، طبق قانون قبل از شروع یا در پایان سال زراعی جاری تعیین قیمت شود تا کشاورز بداند تولیدی که می خواهد انجامبدهد با چه قیمتی است. همچنین میزان تعیین قیمت متناسب با واقعیت و برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد:تنش ها و تکان هایی که به بخش تولید وارد می شود اعم از آزاد یا ممنوع کردن مقطعی صادرات یک محصول که تولید را تحت شعاع قرار می دهد، فشار به اقتصاد معیشت کشور و حتی زندگی کشاورزان وارد می کند.برهمین اساس با تعیین یک قیمت عادلانه،‌ متناسب با تورم و هزینه ها بتوان تولید کنندگان را راضی نگه داریم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند محاسبه قیمت محصولات کشاورزی با نرخ ارز مبادله کشاورزان را ذینفع گرانی دلار می کند. گفت: هر چند مجلس در برنامه هفتم توسعه دولت را مکلف کرده است تا محاسبه قیمت تضمینی محصولات کشاورزی طبق نرخ ارز مرکز مبادله صورت گیرد که این موضوع به نفع کشاورز و مصرف کننده خواهد بود. اما باید تاکید کنم تعیین این نرخ هم پاسخگوی هزینه های کشاورز نیست.

سرمدی با طرح این سوال که چگونه است که برخی مدعی هستند این بند برنامه هفتم بازی با معیشت مردم است ؟ افزود: کارشناسان باید متناسب با واقعیت ها، هزینه تولید،‌ کار، کارگر، ادوات تولید، زمان سرمایه گذاری، با درنظر گرفتن خشکسالی ها و کمبود منابع قیمت گذاری کنند و این قیمت به طور یقین بالاتر هم می رود.پس نمی توان گفت که این بخش از برنامه هفتم بازی با معیشت مردم یا کشاورز است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal