آخرین اخبار

20. دى 1402 - 19:47   |   کد مطلب: 47064
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اعلام کرد: پیرو هشدار زرد تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال‌جاری، با تقویت سامانه بارشی طی پنجشنبه بعدازظهر و ظهر جمعه به ویژه در نیمه‌جنوبی استان بارش برف و باران با شدت متوسط به تناوب در گردنه‌ها به همراه کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل ازایسنا، روح‌الله زاهدی  پیرامون وضعیت جوی استان طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: از بعدازظهر امروز رفته رفته با افزایش سرعت باد و وزش باد شدید می‌توانیم ورود سامانه بارشی به استان را شاهد باشیم.

وی افزود: بارش‌ها امشب در مناطقی از شمال استان به شکل پراکنده و خفیف خواهد بود و برای فردا علاوه بر اینکه شکل بارش‌ها از باران به مخلوط برف و باران تبدیل خواهد شد، می‌توانیم گستردگی بیشتری از ابر را در نقاط مختلف استان شاهد باشیم.

زاهدی با بیان اینکه از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه اوج فعالیت این سامانه بارشی در استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: بارش‌ها در مناطق مرتفع و گردنه‌ها عمدتاً به شکل برف و در مناطق جنوبی استان عمدتاً به شکل باران می‌توانیم درنظر بگیریم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه فعالیت سامانه بارشی در پاره‌ای از مناطق جنوبی -نهاوند، ملایر و تویسرکان- و غربی استان با شدت متوسط و در سایر نقاط با شدت ملایم پیش‌بینی می‌شود.

زاهدی بیان کرد: برای فردا قدری از سرعت باد کاسته می‌شود و انتظار فعالیت این سامانه بارشی را خواهیم داشت و از روز جمعه به بعد علاوه بر اینکه انتظار بارش‌هایی به تناوب خفیف و پراکنده را در برخی از نقاط استان خواهیم داشت، وزش باد از پدیده‌های غالب پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه و جمعه کوهنوردی توصیه نمی‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به پیش‌بینی وقوع کولاک برف در گردنه‌ها به همراه بارش برف و باران اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی جوی، انجام ورزش کوهنوردی به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه توصیه نمی‌شود.

وی به اثر مخاطره فعالیت سامانه بارشی در استان همچون اختلال در ناوگان حمل و نقل، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، کولاک برف در جاده‌ها و آبگرفتگی معابر اشاره و اعلام کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌شود.

وی در ادامه مطرح کرد: از نظر تغییرات دمایی، دمای صبحگاهی در سطح استان افزایش یافته است و کم و بیش این شرایط را در نقاط مختلف استان انتظار خواهیم داشت.

زاهدی با بیان اینکه کمینه و بیشینه در ایستگاه فرودگاه همدان طی ۲۴ ساعت گذشته صفر و ۱۶ درجه سلسیوس بوده و علاوه بر آن سرعت باد در همدان به ۵۴ کیلومتربرساعت رسیده است، گفت: در این مدت فامنین با منفی ۵ درجه سلسیوس سردترین و نهاوند با ۱۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal