آخرین اخبار

15. بهمن 1402 - 14:18   |   کد مطلب: 47237
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد:
ایجاد اشتغال برای هزار و ۷۷۰ نفر در دهه فجر
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه صنعتی استان رخ داده است، گفت: در ایام دهه فجر با بهره‌برداری ۳۴ طرح برای هزار و ۷۷۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از «عصر همدان» احمد شانیان  با بیان اینکه در استان همدان با همت بخش دولتی و خصوصی شاهد پیشرفت در تولید و تجارت هستیم، گفت: تعدادی طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و در دهه فجر نیز ۳۴ طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های پیش‌رو ارزشی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال دارند، افزود: اتفاقات خوبی در اقتصاد استان رخ خواهد داد و با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای هزار و ۷۷۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: در بین طرح‌ها بهره‌برداری از مراکز تولید محصولات دارویی، صنایع معدنی، کاغذ، صنایع غذایی و چندین طرح دیگر در دستور کار است.

شانیان با بیان اینکه یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید کاغذ در شهرستان تویسرکان با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: واحد دیگری نیز مربوط به تولید داروهای مکمل است که در شهرستان کبودرآهنگ با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر زنجیره غذایی کشمش تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: در شهرستان بهار نیز در حوزه تولید لوازم صنایع غذایی، بسته بندی و صنایع پلاستیکی واحدهایی آغاز به کار می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: به خوبی برای بخش صنعتی استان برنامه‌ریزی شده و در اولویت قرار گرفته است، در دو سال اخیر توانستیم از خروج ارز جلوگیری و واحدهایی را تکمیل و یا راه‌اندازی کنیم.

شانیان با تأکید براینکه پروژه‌های دیگری برای سال آتی مد نظر است، افزود: در حوزه معادن چند سیاست از جمله شفافیت و مشخص شدن ساختار و ساماندهی آن‌ها مد نظر بوده است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر شاهد تحول در حوزه معادن هستیم، گفت: به زودی نظارت پایش برای رصد ۴۰ معدن استان آغاز می‌شود و به جدیت می‌توان گفت همدان از استان‌های پیشگام در این مورد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به جلوگیری از خام‌فروشی ذخایر معادن، گفت: تلاش شد تا ذخایر را فرآوری کنیم و از خام‌فروشی آن‌ها جلوگیری شود که خوشبختانه خام‌فروشی را کاهش داده و به ۲۰ درصد رساندیم.

شانیان در پایان با تأکید براینکه تلاش بر این است تا از ظرفیت‌های معدنی به نحو احسن استفاده شود، عنوان کرد: درحال حاضر نه تنها سنگ آهن به صورت خام از استان خارج نمی‌شود بلکه سنگ آهن از سایر استان‌ها وارد همدان شده و فرآوری می‌شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal