آخرین اخبار

1. فروردين 1403 - 4:38   |   کد مطلب: 47638
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در گرمک رزن، چشمه علی‌محمد ملایر، گردنه اسدآباد و محورهای نهاوند- نورآباد بارش برف داشتیم بطوریکه تاکنون نزدیک به ۳۵۰۰ کیلومتر باند برف‌روبی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،

جواد نگاهداری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت راه‌های استان بعد از بارش‌های دو روز گذشته اظهار کرد: خوشبختانه اداره‌کل راهداری برای روزهای پربارش در استان همدان برنامه‌ریزی کرده و حدود ۱۸۰۰ پل و آب‌رو در تابستان سال ۱۴۰۲ برای کنترل سیلاب لایروبی شد و در چند روز گذشته در سطح استان به ویژه در شهرستان نهاوند به عنوان پربارش‌ترین نقطه استان مشکلی نداشتیم.

وی افزود: ۵۶۳ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری در ۳۵ باب راهدارخانه و ۴۵ گردنه برف‌گیر مستقر هستند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد: طبق آمار اعلام شده ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد که در هر ۳۰ کیلومتری ورودی شهرستان‌های همدان ایستگاه سلامت برپا شده و در این هشت ایستگاه نیروهای راهداری همراه با نیروهای پلیس راه، اورژانس و هلال احمر برای خدمت به مردم حضور دارند و رانندگان می‌توانند در این ایستگاه‌ها استراحت کنند.

نگاهداری با اشاره به پویش«چشم به راهیم» در کشور اضافه کرد: در سال گذشته به طور میانگین ۲۰ هزار نفر در جاده‌های ایران بر اثر سانحه تصادف کشته شدند که این پویش با هدف ارتقاء ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگاهی‌بخشی به همراهان رانندگان در مجتمع خدمات رفاهی فدک واقع در آزادراه همدان-ساوه آغاز شده است.

وی یکی از دلایل اصلی تصادفات را خواب‌آلودگی رانندگان دانست و بیان کرد: همراهان رانندگان در سفرها نقش‌ اجتماعی برعهده دارند که با آگاهی از این نقش و اجرایی کردن آنها کمک بزرگی در کاهش خطرها به رانندگان می‌کنند که بخشی از این نقش‌ها در این پویش آموزش داده شده و در این پویش برنامه‌های متنوع و شادی برای خانواده‌ها با هدف کاهش خستگی راننده و تحقق شعار دو ساعت رانندگی یک ربع استراحت اجرایی می‌شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۱۹۸ کیلومتر خط‌کشی، ۸۱۳۳ کیلومتر تسطیح و شانه‌سازی راه‌های آسفالت و ۱۵۰ دستگاه احداث و تعریض پل انجام شد و اکنون نیروها در حال آماده‌باش بوده تا در صورت بارش برف وارد عمل شوند همچنین ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین آماده خدمت‌رسانی به استان‌های معین مانند لرستان و... در صورت بروز بحران هستند.

وی با بیان اینکه پنج دستگاه زیرگذر در دست اقدام و ساخت است، ادامه داد: ۱۸ هزار و ۳۰۰ عدد تابلو اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی، ۳۷۶۰ شاخه گاردریل و ۱۸ هزار متر نیوجرسی تهیه، تعمیر و نصب شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal