آخرین اخبار

12. فروردين 1403 - 12:42   |   کد مطلب: 47653
همزمان با 21 رمضان در 13 فروردین انجام می‌شود:
عزاداری علویون در پارک‌ها و امامزاده‌های اسدآباد
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مراسم عزاداری در روز شهادت حضرت علی(ع) همزمان با 13 فروردین در 3 پارک و دو امامزاده این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با اشاره به مقارن شدن سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، با 13 فروردین روز طبیعت، گفت: در راستای نگه داشتن حرمت امام علی(ع) در روزی که با عنوان روز سیزده بدر در بین مردم شناخته شده، بنا داریم با اجرای برنامه‌ها و مراسمات عزاداری و سوگواری در همه پارک‌ها و امامزاده‌ها فضا را غم‌بار کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌ها و مراسمات عزاداری و سوگواری در همه پارک‌ها و امامزاده‌های شهرستان با محوریت امام جمعه و زحمات خادمان علوی در هیئت‌ها انجام می‌شود، افزود: شهرداران موظف شدند در این ایام با سیاهپوش سیمای شهر، فضای نشاط و شادی نوروزی را جمع و با توجه به شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) به فضای غم تبدیل کنند.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از برگزاری دسته عزاداری در روز 13 فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) خبر داد و افزود: این دسته عزا رأس ساعت 10:30 از میدان غدیر شهر اسدآباد حرکت و در پارک ملت در جوار شهید گمنام با تجمع علویان ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه در تجمع علویان برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی و نوحه‌خوانی مداحان در جوار شهید گمنام خواهیم داشت، افزود: در این تجمع و از ابتدای صبح هیئت‌های حیدریون و شهدای گمنام  فضا را معنویت می‌بخشند و نماز ظهر و عصر هم در این محل اقامه خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی از برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در پارک ملت خبر داد و افزود: در این روز می‌بایست همه دستگاه‌های فرهنگی در شأن و منزلت حضرت علی(ع) و این روز گام بردارند.

 

وی از دیگر برنامه‌های روز شهادت حضرت علی(ع) در 13 فروردین، در پارک شهید مدنی(جنگلی) عنوان کرد و افزود: در این برنامه نیز که به همت هیئت‌های چنارعلیا و شهدای گمنام برگزار می‌شود، مراسم جزءخوانی قرآن و ایستگاه پاسخ به سؤالات شرعی برپا خواهد بود.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد همچنین از انجام مراسمات عزاداری در پارک شهید رجایی شهر اسدآباد در روز شهادت امام اول شیعیان خبر داد و افزود: این مراسمات نیز از صبح تا غروب با مدیریت حوزه علمیه الراضیه(س) خواهران این شهرستان همراه با برنامه‌های مداحی، جزء‌خوانی قرآن، محفل انسی با قرآن خواهد بود.

 

وی با اشاره به موج دوم بازگشت مسافران نوروزی از مسیر گردنه اسدآباد، گفت: مراسم عزاداری نیز در مسجد امام خمینی(ره) این گردنه به همت اداره اوقاف برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی همچنین از اجرای دو برنامه مجزا در صبح و بعدازظهر در منطقه گردشگری تالابو امامزاده پیرسلمان خبر داد و افزود: در این برنامه هم هیئت عزاداران روستای لک لک در همجواری این امامزاده از ساعت 11 صبح به صورت دسته عزاداری از روستا حرکت و در آن مکان به سوگواری و اقامه نماز ظهر و عصر خواهند پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: در این روز در راستای اینکه به حرمت امیرالمؤمنان علی(ع) هتاک صورت نگیرد، نیروهای بسیج، انتظامی همکاری و تذکرلسانی را خواهند داشت.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal