آخرین اخبار

18. فروردين 1403 - 15:28   |   کد مطلب: 47669
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خبر داد:
تامین، تدارک و توزیع سهمیه کودی استان همدان در سال ۱۴۰۲
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از تامین، تدارک و توزیع سهمیه کودی این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، بهروز الیاسی شرکت خدمات حمايتي کشاورزي را يکي از مهمترين شرکتهاي زيرمجموعه وزارت جهاد کشاورزي خواند و افزود: این شرکت به عنوان اولين و بزرگترين زنجيره تأمين و توزيع نهاده‌های کشاورزي در ايران،  وظيفه بسيار مهم تهيه، تأمين و توزيع انواع نهادههاي کشاورزي شامل کودهاي يارانهاي، سم و بذر را در سطح کشور و علی الخصوص استان همدان را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: اين شرکت تاکنون اين وظيفه حساس خود را به بهترين نحو ممکن در سطح استان انجام داده و عليرغم وجود تمامي مشکلات در چند سال اخير، تاکنون توانسته است تمامي سهمیه کودی مورد نياز بخش کشاورزي استان را به موقع تأمين نموده و در اختيار کشاورزان قرار دهد.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در سال 1402  و سهمیه 120 هزار تنی انواع کودهای پایه برای استان همدان با حمل به موقع از مبادی و پتروشیمی ها و همچنین ذخیره سازی مناسب کود پیش از آغاز هر فصل از کشت، توانستیم کود مورد نیاز کشت های استان را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

وی افزود با واردات بخشی از کود مورد نیاز کشور و همچنين قراردادهاي بسيار خوبي با توليدکنندگان داخلي کود منعقد شده است و با توجه به حجم مناسب توليدات داخلی، در تلاش هستیم کود مورد نیاز مقطع حساس کشت های بهاره سالجاری استان را نیز به موقع تأمین نماییم.

الیاسی افزود: نکته بسيار قابل توجهي که در زمينه فعاليتهاي شرکت خدماتي حمايتي کشاورزي وجود دارد اين است که عليرغم همه محدودیت های ریالی و ارزی و حتی قطع خوراک گاز شرکت های پتروشیمی به علت برودت هوا در سال گذشته، در حوزه کودهاي کشاورزي که تأمين آنها در تکليف دولت ميباشد، گزارشی از بحران يا کمبود کود را در کل استان نداشتیم .
انتهای خبر/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal