آخرین اخبار

12. مهر 1403 - 8:23   |   کد مطلب: 48525
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد گفت: جام سفالی کشف شده د این شهرستان مربوط هزاره سوم قبل از میلاد مسیح است.

 کامران اکبری‌شایگان در گفتگو با خبرنگار   پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، از کشف جام سفالی 5 هزار ساله در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این جام سفال مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح است که در دشت اسدآباد به دست آمده است.

وی ادامه داد: جام سفالی پنج هزار ساله توسط آقای آرمان وفایی دکتری باستان‌شناسی که به عنوان یک پژوهشگر باستان‌شناس با این اداره در دوره‌های مختلف باستان‌شناسی همکاری دارد، شناسایی و به این اداره اهدا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: بر اساس مقایسه‌های گونه‌شناختی و شواهد اولیه می‌توان گفت که این جام مربوط به دوره‌ای است که در گاهنگاری رایج این منطقه به گودین  معروف است.

وی یادآور شد: این جام برای مطالعات بیشتر و تعیین قدمت دقیق آن پس از اقدامات اداری از شهرستان به مرکز استان انتقال داده شده که پس از مطالعات و بررسی‌های انجام شده برای بازدید عموم به موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان انتقال خواهد یافت.

انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal