آخرین اخبار

7. تير 1403 - 13:03   |   کد مطلب: 48031
رئیس دادگستری اسدآباد از تشکیل روزانه ۱۰ فقره پرونده رانندگی فاقد گواهینامه در دادگستری این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، احمد کاظمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای کاهش چنین پرونده‌هایی در شهرستان نیاز به فرهنگ‌سازی در بین مردم است، چرا که فرهنگ‌سازی علاوه بر جلوگیری از اتفاقات تلخ مانع افزایش پرونده‌های ورودی  دادگستری و جلوگیری از کاهش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و مانع اطاله دادرسی در دادگستری  خواهد بود.

وی افزود: در بازه زمانی سال قضایی یکم تیرماه ۱۴۰۲ تا یکم تیرماه ۱۴۰۳ ورودی پرونده‌های قضایی در کل حوزه قضایی دادگستری شهرستان اسدآباد ۲۸ هزار و ۸۴۸ پرونده و خروجی پرونده‌ها طی همین مدت ۲۲ هزار و ۳۹۲ پرونده بوده که این امر نشان دهنده غالب بودن پرونده‌های ورودی به پرونده‌های مختومه است.

کاظمی با اشاره به کثرت پرونده‌های قضایی و مشکل کمبود کادر قضایی در دادگستری این شهرستان، تصریح کرد: به دلیل کمبود کادر قضایی دادگستری شهرستان در حال حاضر هر یک از همکاران قضایی دادگستری اسدآباد رسیدگی پرونده‌های چند شعبه را بر عهده دارند که این امر موجب شده اطاله دادرسی هر پرونده در دادگاه این شهرستان به طور میانگین دو ماه باشد و این در حالیست که پیش از این اطاله دادرسی هر پرونده میانگین هفت ماه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطاله دادرسی پرونده‌های دادگستری این شهرستان در وضعیت خوب و مطلوبی قرار دارد، گفت: با وجود این نیاز است با فرهنگ‌سازی لازم به مردم یاد دهیم برای هر موردی پرونده قضایی تشکیل ندهند.

رئیس دادگستری اسدآباد با تاکید بر اینکه باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود که هر موضوع را پرونده قضایی نکنند، تصریح کرد: روزانه به‌طور متوسط ۱۰ فقره پرونده با عنوان رانندگی فاقد گواهینامه در دادگستری این شهرستان تشکیل می‌شود.

کاظمی در ادامه با اشاره به برگزاری مستمر جلسات دارای حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان اسدآباد، خاطرنشان کرد: در این رابطه ادارات دولتی موظف شده هم برای اموال عمومی و دولتی غیرمنقول خود سند رسمی بگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از پدیده‌ها و مشکلات نداشتن سند املاک دولتی برخی از ادارات در سطح شهرستان است، یادآور شد: در این زمینه به تمامی ادارات سطح شهرستان این موضوع ابلاغ شده  که برای ساختمان‌های ادارات خود حتما باید سند رسمی بگیرند که بیشتر ادارات در این رابطه اقدام کرده‌اند، ضمن اینکه در صورت عدم پیگیری، ادارات مورد نظر بازخواست و با آنان  برخورد خواهد شد.

رئیس دادگستری اسدآباد از راه‌اندازی سامانه سراج برای پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در بحث ورودی پرونده‌ها در سال قضایی  ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ تعداد ۴۴۴۱ پرونده در واحدهای اجرای احکام پرونده‌ها اعم از اجرای احکام مدنی و کیفری شهرستان اجرا شده است.

بدهکار مالی جرائم غیرعمد زیر ۵۰ میلیون تومان در زندان نداریم

کاظمی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد بدهکار مالی جرائم غیر عمد زیر ۵۰ میلیون تومان در زندان نداریم، اظهار کرد: بدهکاران مالی جرایم غیر عمد در شهرستان اسدآباد قبل از اینکه پای آنان به زندان باز شود پرونده آنان را رسیدگی می‌کنیم، برای همین در شهرستان اسدآباد بدهکار مالی خرد غیر عمد و بدهکار مالی خانم نداریم.

وی همچنین با اشاره به الکترونیک کردن پرونده‌های قضایی شهرستان، بیان کرد: در حال حاضر الکترونیک شدن پرونده‌های قضایی دادگستری شهرستان موجب شده پرونده‌های کاغذی حصر و وراثت و رانندگی به صورت الکترونیک انجام شود.

وی از فعال شدن تشکیل جلسات علنی بر خط در شعبات حقوقی این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر سامانه ثنا به صورت کامل در شهرستان اجرا شده ضمن اینکه تمامی  مزایده‌ها دستی به صورت الکترونیک شده و از طریق سامانه ستاد انجام می‌شود.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید پس از ۱۰ سال ساختمان پزشک قانونی شهرستان تکمیل و در هفته جاری افتتاح شد، افزود: شهرستان اسدآباد فاقد  کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ بوده که در این رابطه این موضوع را با سازمان زندان‌ها مطرح کردیم اما به دلیل اینکه کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ باید دارای ظرفیت‌ خاصی باشد سازمان زندان‌ها در این رابطه با سرمایه گذار این طرح موافقت نکرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت وجود زندان در شهرستان اسدآباد برای جلوگیری از مشکلات تردد خانواده‌های زندانیان به مرکز استان، خاطرنشان کرد: این موضوع را با جدیت از طریق سازمان زندانهای کشور در حال پیگیری هستیم.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal