آخرین اخبار

11. شهريور 1403 - 11:59   |   کد مطلب: 48365
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در هفته دولت سال‌جاری 77 پروژه گازرسانی در سطح این استان به بهره‌برداری رسیده است.

 مجید الهیاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، از بهره‌برداری 77 پروژه گازرسانی در سطح استان همدان در هفته دولت خبر داد و گفت: این تعداد پروژه از سال 1402 آغاز و در هفته دولت سال‌جاری به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی با اشاره به تعریف 62 پروژه گازرسانی در سال 1403 اشاره کرد و افزود: البته این آمار در سال‌جاری تغییر و افزایش خواهد داشت زیراکه متقاضیان با احداث و بهره‌برداری از صنایع، نیازهای خود را به گاز اعلام می‌نمایند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت گاز استان همدان می‌توان به دو خط 20 اینچ تقویتی گاز در شهر همدان اشاره کرد که مراحل طراحی و عملیات اجرایی بخشی از آن انجام و بخش دیگری در دست اقدام است که امید است قبل از شروع فصل سرد به بهره‌برداری برسد.

 

وی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی ساخت تقریبی 15 هزار واحد مسکن اقدام ملی در شهر همدان، عملیات گازرسانی به این پروژه هاهم در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

 

الهیاری از تغییر ظرفیت تعدادی از ایستگاه‌ها در شهرهای مختلف خبر داد و افزود: برای اجرای این تغییرات برای هر ایستگاه 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده و برای خرید ایستگاه‌ها نیز 4 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه استان همدان نزدیک به 700 هزار مشترک گاز دارد، افزود: بیش از 91 درصد این تعداد مشترک خانگی هستند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان میزان مصرف در بخش خانگی را در 8.5 میلیون مترمکعب خواند و افزود: البته این میزان مصرف با وجود صنایع عمده و پرمصرف به 14.5 میلیون مترمکعب هم می‌رسد

 

وی یادآور شد: در فصل پربار و زمستان و پیک مصرف که نیاز به گاز بیشتری هست، مصرف استان بدون اعمال محدودیت به 26 میلیون مترمکعب می‌رسد.

 

الهیاری در زمینه پژوهش در شرکت گاز استان همدان گفت: در سال‌های اخیر در حوزه پژوهش محدودیت‌هایی برای شرکت‌های گاز استانی اعمال شده و فرآیند آن وقت‌گیرتر شده است اما در کل دو سه پروژه مهم پژوهشی در دست اقدام است که با همکاری دانشگاه‌های آزاداسلامی، صنعتی و بوعلی در حال انجام است.

 

وی اذعان کرد: البته فرآیند کاری و زمانبندی در حوزه پژوهش این اجازه را به ما نمی‌دهد که بیشتر در آن ورود کنیم، اما شرکت گاز استان در حمایت از نخبگان و دانشجویان نه تنها ایده و پیشنهاد به دانشجویان می‌دهد بلکه هزینه‌‌های را در قالب حمایت از پایان‌نامه‌ها پرداخت می‌نمایند.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان این استان را یکی از استان‌های برتر در زمینه دریافت پاداش مصرف بهینه گاز خواند و افزود: 411 هزار مشترک در این استان از این پاداش‌ها بهره‌مند شدند.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان همدان فرآیندهای عملیاتی خود را از سال 1366 شروع کرده است، گفت: اتمام فرآیند گازرسانی به شهرها در این استان در سال 1387 و در روستاها در سال ۱۳۹۷ بوده که با تلاش همکاران و پیمانکاران به عنوان اولین استان سبز کشور در حوزه گازرسانی و ارائه خدمات معرفی شده است.

 

الهیاری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که آیا برای شرکت گاز هم قبوضی صادر می‌شود، افزود: بله همه ساختمان‌های زیرمجموعه شرکت گاز مشترک هستند و برای آنان قبض صادر می‌شود و گاهاً برای مصرف بیش از حد هم به برخی از اددارات تابعه اخطاریه داده شده است.

 

وی یکی از اقدامات خوب شرکت گاز استان همدان را در اجرای امور فرهنگی دانست و افزود: با رونق گرفتن رویداد بزرگ فرهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی این شرکت نیز ما از سال گذشته اقدام به برپایی موکب نمود که امسال نیز این موکب با عنوان طریق الحسین در شهر مریانج و با وسعت کار فعالیت بیشتری برپا شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پذیرایی 5 هزار نفر روزانه وعده غذایی از زائران حسینی در موکب طریق‌الحسین شرکت گاز استان خبر داد و گفت: در این موکب خدمات مختلفی مانند تعمیرات موبایل و خودرو، استحمام، آرایشگری و... پیش‌بینی شده بود.

 

وی به تأمین گاز 49 جایگاه CNG هم اشاره‌ای کرد و افزود: درحال حاضر این جایگاه‌ها به دلیل مساعدت دولت در پرداخت حق‌الزحمه جزء مشترکین خوش حساب‌ محسوب می‌شوند.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal