آخرین اخبار

24. مهر 1403 - 7:31   |   کد مطلب: 48582
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف همدان از بهره‌برداری جایگاه سوخت دو منظوره موقوفه بکایی با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان در اسدآباد خبر داد و گفت: درآمد موقوفه در راستای روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و کمک به دارو و درمان بیماران شهرستان هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از تسنیم مرتضی نظری افلاک، اظهار داشت: در معاونت اقتصادی وظیفه اصلی ما افزایش بهره‌وری موقوفات است بدین ترتیب از ظرفیت موقوفات برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود تا افزایش درآمد و بهره‌وری موقوفات را داشته باشیم.

وی بیان کرد: در استان همدان 16 پروژه سرمایه‌گذاری فعال وجود دارد که چند پروژه به بهره برداری رسیده و یا در حال اجرا است که تعدادی در همدان، ملایر و سایر شهرستان‌ها وجود دارد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف استان همدان با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاری‌ها با مشارکت بخش خصوصی و برخی نیز با عواید موقوفات اجرایی می‌شود گفت: در ملایر سه پروژه بزرگ مبل و منبت، هایپر مارکت و جایگاه دو منظوره سوخت را داریم که پروژه‌های ملایر تنها 300 میلیارد اعتبار به دنبال داشته که از عواید موقوفات بوده است.

نظری افلاک با بیان اینکه حسن موقوفات این است که کمک حال دولت بوده و به مردم خدمت می‌کند، عنوان کرد: پروژه‌های اوقاف همدان در مساحتی حدود 59 هزار متر مربع با زیربنای 129 هزار مترمربع سرمایه‌گذاری شده است.

 

وی بیان کرد: جایگاه سوخت دو منظوره اسدآباد که مستهلک و فرسوده شده بود، با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون تومان از درآمد موقوفه و بدون اعتبار دولتی بازسازی و تجهیز شد و با 8 نازل به بهره‌برداری رسید که مربوط به موقوفه مرحوم بکایی در شهرستان اسدآباد است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف استان همدان، گفت: درآمد حاصل از این موقوفه با توجه به نیت واقف خیراندیش مرحوم بکایی در راستای روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و کمک به دارو و درمان بیماران شهرستان هزینه می‌شود.

نظری افلاک افزود: این شهرستان دارای 12 بقعه، دو آرامگاه و 270 موقوفه است که از درآمدهای موقوفات می‌توانیم به مردم این شهرستان کمک کنیم و این سبب فقرزدایی و افزایش رفاه اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal