آخرین اخبار

11. مرداد 1394 - 14:06   |   کد مطلب: 27992
خون
سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد:
اسدآباد فضای مناسبی برای اهدای خون ندارد
شهرستان اسدآباد با بیش از 107 هزار نفر جمعیت از امر خداپسندانه و ایثارگرانه اهدای خون غافل نمانده و با نبود امکانات باز هم در این مسیر گام نهاده است.

به گزارش آوای سیدجمال، ایثار یکی از باارزش‌ترین اعمالی است که در تمامی ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام به آن پرداخته و  یکی از این ایثارها، ایثار اهدای خون است.
این ایثار علاوه بر فواید معنوی آن، تأثیرات مثبت زیادی بر سلامت جامعه می‌گذارد و همچنین با تأمین خون سالم و کافی مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی، موجب کاهش هزینه‌های درمان و  فراهم‌سازی زمینه مناسب برای پذیرش آنان و خدمات بهتر و کاهش دغدغه‌های روحی و روانی بیماران و خانواده‌هایشان می‌شود.
در واقع اهدای خون حرکتی انسان‌دوستانه و هم‌نوع‌خواهی است که به زندگی برخی از بیماران حیاتی دوباره می‌بخشد و این یعنی نوعی از خود گذشتگی و ایثار.
با ایجاد سازمان انتقال خون در سال 1353 در کشور ایران، مشارکت مردم در تأمین خون سالم و کافی برای بیماران در جامعه اسلامی نهادینه شد.
شهرستان اسدآباد نیز با بیش از 107 هزار نفر جمعیت از این امر خداپسندانه و ایثارگرانه اهدای خون غافل نمانده و علی رغم نبود امکانات باز هم در این مسیر گام نهاده است.
این شهرستان از وجود پایگاه انتقال خون و یا فضای مناسبی برای خون گیری بی‌بهره است که در این میان جمعیت هلال احمر اسدآباد  به عنوان سازمانی مردم‌نهاد در این امر خداپسندانه شرکت کرده و با همکاری سازمان انتقال خون ماهانه یکبار اکیپی را همراهی می‌کند و مراحل خون گیری برای بیماران نیازمند انجام می‌دهد.
جمعیت هلال احمر این شهرستان روزانه با مراجعه افراد مختلفی برای اهداء خون روبرو می‌شود و به دلیل نبود پایگاه انتقال خون کسی پاسخگوی آنان نیست.
در این زمینه با سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد گفت‌وگویی داشتیم.
احسان کاویانی با اشاره به اهمیت کمک به هم‌نوع و نجات جان یک انسان با اهدای خون، اظهار کرد: اهدای خون یک کار خداپسندانه ای است که علاوه بر سلامت خون دهنده موجب نجات افراد بیمار و نیازمند می‌شود.
وی افزود: خون سالم می‌تواند هزاران نفر را از خطر مرگ نجات دهد این در حالی است که هر روز عده‌ای از افراد به خون و فرآورده‌های خونی نیاز پیدا می‌کنند.
سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد تصریح کرد: مهم‌ترین فایده اهدای خون، نجات زندگی بیماران نیازمند، کنترل ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن است.
وی خاطرنشان کرد: مردم اسدآباد نیز با وجودی که امکانات خون گیری در این شهرستان وجود ندارد، اما  در این امر خداپسندانه مشارکت خوبی دارند.
کاویانی افزود: هر ماه اکیپی از سازمان انتقال خون همدان برای انجام اهدای خون مردم این شهر اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به رشد 10 درصدی اهداء خون نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: امسال رشد چندانی در اهداء خون نداشتیم که یکی از دلایل آن کمبود فضا برای خون‌گیری است.
سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد خاطرنشان کرد: نبود پایگاه انتقال خون و حتی یک فضای مناسب برای خون‌گیری در اسدآباد، موجب شده که اهداء خون به صورت ماهیانه یکبار از سوی سازمان انتقاال خون همدان انجام شود.
وی یاداور شد: روزانه افراد زیادی  در این امر خداپسندانه به جمعیت هلال احمر مراجعه می‌کنند که در صورت وجود پایگاه دائمی انتقال خون و یا فضا می‌توانیم پاسخگوی مراجعان باشیم.
کاویانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه مرحله خون‌گیری در جمعیت هلال احمر انجام شده است، خاطرنشان کرد: در طی این مدت 240 نفر در امر اهداء خون شرکت داشتند.
وی ادامه داد: این تعداد مراجعه کننده میزان 108 هزار سی سی خون اهدا کردند.
سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد در ادامه سخنان خود از اهداء 33 هزار و  750 سی‌سی خون در شهرستان اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: این میزان اهدای خون توسط 73 نفر در روز دهم مردادماه  صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اکیپی از سازمان انتقال خون از ساعت 8.30 صبح دیروز در ساختمان اداری جمعیت هلال احمر مستقر شده و مرحله خون‌گیری را انجام دادند، افزود: هر کدام از افراد شرکت کننده 450 سی سی خون اهدا کردند.
کاویانی در پایان سخنانش حمایت از بیماران نیازمند و نجات جان انسان‌ها را یک وظیفه همگانی خواند و افزود:  اهدا یک سی سی خون به یک بیمار در واقع  آغاز یک زندگی جدید برای آن بیمار است که هر کسی می‌توانند در این امر خیر و خداپسندانه شرکت کند.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal