آخرین اخبار

10. آذر 1394 - 12:42   |   کد مطلب: 29504
سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد در خصوص اسکان یک اردویی دانشجویی در خوابگاه ورزشی که به عنوان اسکان اضطراری پیش‌بینی شده اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هماهنگی برای حضور دانشجویان در این مکانی که به عنوان اسکان است با ما نشده و گزارشی نیز در هفته گذشته مبنی بر اینکه زائرانی برای اسکان به این مکان مراجعه کرده و یا پشت درب آن مانده باشند، داده نشده است.

به گزارش آوای سیدجمال، احسان کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه کمیته اسکان اضطراری زائران کربلای معلی در شهرستان بر عهده جمعیت هلال احمر است، اظهار کرد: البته در زمینه اسکان زائران ادارات مختلفی ما را یاری می‌دهند که از جمله این ادارات ورزش و جوانان، اوقاف و امور خیریه، فرمانداری و خادمین مساجد هستند.

 

وی با بیان اینکه مساجد فاطمه زهرا(س)، امام حسین(ع)، ابوالفضل(ع) و خوابگاه ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرستان به عنوان اولویت اول اسکان زائران حسینی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: البته مساجد صاحب‌الزمان(عج) و سجاد(ع) و همچنین نمازخانه 4 مدرسه نیز به عنوان پشتیبان پیش‌بینی شده که در زمان نیاز به مکان بیشتری برای اسکان زائران در زمان رفت و برگشت استفاده شود.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد با بیان اینکه دو نوع اسکان زائران در اسدآباد انجام میشود که یکی از آنها در مسجد بالای گردنه و پایگاه امدادی گردنه است، افزود: در این اسکان زائران تنها نیم الی یک ساعت حضر دارند که تاکنون 18 هزار نفر زائر از زمان آغاز طرح اسکان و پذیرایی شدند.

 

وی ادامه داد: اسکان دیگر به صورت چند ساعت و استراحت دائمی است که بیشتر در مساجد پیش بینی شده بود و از زمان آغاز طرح 4 هزار نفر اسکان داده شده اند.

 

کاویانی همچنین تصریح کرد: دو پایگاه امداد و نجات جاده ای گردننه اسدآباد و بهراز نیز فعال هستند که البته پایگاه امدادی منطقه بهراز به صورت موقت و در زمان اربعین فعال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هنوز ساختمان جدید پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه اسدآباد به اتمام نرسیده است، گفت: هم اکنون این پایگاه دارای دو اتاقک بزرگ است که از یکی از آن اتاق‌ها برای اسکان زائران و مسافران در راه مانده استفاده می‌شود.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر اسدآباد با بیان اینکه در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای 4 نفر روز به صورت 24 ساعت شیفت می‌دهند، یادآور شد: برای پایگاه امداد و نجات جاده ای بهراز نیزکه به صوتر موقت راه اندازی شده دو نفر روز فعالیت دارند.

 

وی در خصوص اسکان یک اردوی دانشجویی در خوابگاه ورزشی که به عنوان اسکان اضطراری اختصاص داده شده اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: گزارشی در هفته گذشته مبنی بر اینکه زائرانی برای اسکان به این مکان مراجعه کرده و یا پشت درب آن مانده باشند، داده نشده است.

 

کاویانی با اشاره به اینکه برای ایجاد ایستکاه صلواتی و موکب عزاداری سه چادر در اختیار هیئت‌های عزاداری قرار داده ایم، افزود: همچنین 100 متر موکت و 400 پتو وجود دارد که در اختیار زائران در صوتر نیاز قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal