آخرین اخبار

22. فروردين 1395 - 8:42   |   کد مطلب: 30717
معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن استان همدان خبر داد:
تبدیل 13 روستای استان همدان به شهر
معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن استان همدان گفت: از 484 روستا در استان همدان تاکنون 13 روستا به شهر تبدیل شده است.

 محمود امیری در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال از طرح هادی به عنوان سند توسعه روستاها یاد کرد و گفت: توسعه ده ساله آینده اين سكونتگاه‌ها بر اين اساس رقم زده مي‌شود که در صد درصد روستاهاي استان اعم از بالای 20 خانوار و زیر 20 خانوار به عنوان استان پيشتاز تهيه شده است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که اين رقم در كشور 91 درصد  در روستاهای بالای 20 خانوار  و 88 درصد در کل روستاهای کشور است.

 

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن استان همدان در خصوص بهسازی بافت با ارزش روستائی نیز گفت: بافت کالبدی برخی از روستاهای کشور به دلیل ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی به عنوان میراثی ارزشمند و به جا مانده از نیاکان ما به شــمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه ما برای تثبیت کانون‌های جمعیتی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها عملیات بهسازی 484 روستای بالای 20 خانوار را در اولویت قرار دادیم، تصریح کرد: ازاین تعداد عملیات 298 روستا به اتمام رسیده و در 173 روستا عملیات اجرائی بصورت نیمه کاره در مرحله انجام است.

 

امیری خاطر نشان کرد: همچنین از 484 روستای 13 روستا تا کنون تبدیل به شهر شده است.

 

وی با بیان اینکه در 38 هزار و 131 روستا بالای 20 خانوار کشور تاكنون در 140هزار و  70 روستا عملیات بهسازي شروع که شامل 9/36 درصد بوده و این در حالی است که متوسط عملکرد استان 1/50 درصد می باشد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal