آخرین اخبار

11. دى 1398 - 9:07   |   کد مطلب: 34486
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از فرسودگی ۴۳ درصدی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۲۲۰۰ دستگاه تراکتور بوده که از این تعداد، ۱۰۰۰ دستگاه مربوط به قبل از سال ۷۱ بوده و عمر مفید دستگاه ها به پایان رسیده و از رده خارج محسوب می شوند اما هنوز در ناوگان کشاورزی شهرستان دارای فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه کلیه تراکتورهای قبل از سال ۷۱ به تعداد ۱۳۰۰ دستگاه پلاک گذاری شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه باید کلیه تراکتورها پلاک گذاری شوند امسال نیز ۸۰۰ دستگاه از تراکتورها برای پلاک گذاری اقدام و ثبت نام کرده اند که پلاک این تراکتورها در شرف الصاق قرار دارد.

 

بیرنگ در ادامه میزان سهمیه امسال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان را افزون بر ۷۰ میلیارد ریال برشمرد و یادآور شد: تاکنون از این میزان تسهیلات بیش از ۱۳۳ درصد معادل ۹۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال جذب شده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۰ دستگاه و امسال نیز ۶۷ دستگاه تراکتور جدید وارد چرخه ناوگان مکانیزاسون کشاورزی شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۵ مورد متقاضی جدید  استفاده از تسهیلات برای خرید تراکتور در شهرستان وجود دارد که در صورت باز شدن سایت نسبت به تقاضای این افراد نیز برای استفاده از تسهیلات لازم با توجه به شرایط اقدام می شود.

 

بیرنگ اظهار کرد: برای حفاظت از منابع آب و خاک و سوخت فسیلی دارای ادواتی چون گاوآهن قلمی و چیزر، دستگاه کشت مستقیم بذر کارها و خاکورز مرکب برای استفاده کشاورزان هستیم که تلاش داریم کشاورزان با استفاده از تسهیلات اختصاص یافته به شهرستان نسبت به خرید این نوع از ادوات اقدام کنند که امسال در همین راستا ۳۷ دستگاه از اداوات فوق با اعتباری افزون بر ۵۸۸۳ میلیون ریال  توسط متقاضیان خریداری و جذب شد.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal