آخرین اخبار

29. شهريور 1401 - 10:30   |   کد مطلب: 43254
سجاد محمدی‌شمیم از حل و مرتفع شدن مشکل کمبود معلم در مدارس شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: حدود 19 هزار و 158 دانش آموز در مدارس ثبت نام کرده اند که پیش بینی می‌شود با جذب بازماندگان از تحصیل این میزان به 23 هزار نفر هم برسد.

سجاد محمدی‌شمیم، سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال،  از ثبت نام 19 هزار و 158 نفر دانش آموز برای ورود به سالتحصیلی جدید خبر  داد و اظهار کرد: البته هنوز این ثبت نام ادامه دارد و بسیاری از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در حال بازگشت به مدرسه هستند که پیش بینی می‌شود این آمار به 23 هزار دانش آموز هم برسد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل را دانش‌آموزان دوره متوسطه هستند، گفت: با شیوع کرونا در طول سه سال گذشته متأسفانه آمار بازماندگان از تحصیل بیشتر شده است که البته 80 درصد آنها را به مدارس بازگردانده ایم.

 

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه امسال حدود 2 هزار نفر کلاس اولی در شهرستان اسدآباد داریم که این میزان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، افزود: در مقطع پیش دبستانی نیز حدود 400 نفر دانش آموز ثبت نام کرده اند.

 

وی از برگزاری مراسم غنچه ها در مدارس در 30 شهریورماه برای دانش‌آموزان پیش دبستانی خبر داد و افزود: امسال زمان ورود دانش‌آموزان کلاس اولی به مدرسه در روز 31 خواهد بود که در مدرسه مرحوم بداغی به صورت نمادین مراسمی برگزار خواهد شد.

 

محمدی‌شمیم تصریح کرد: با توجه به تعطیلی رسمی اول مهرماه، امسال همزمان با سراسر کشور دانش آموزان دوم مهر تحصیل خود را آغاز خواهند کرد که در این زمینه به صورت نمادین در مجتمع آموزشی خلیج فارس زنگ مدرسه و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس به صدا در خواهد آمد.

 

وی از مرتفع شدن مشکل کمبود معلم خبر  داد و گفت: امسال اول مهرماه حدود 88 معلم بازنشسته می شدند که با صحبتهای با آنان داشتیم درخواست دادیم امسال هم ما را کمک کنند و حدود 40 نفر از آنان قبول کردند.

 

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد ادامه داد: حدود 30 نیروی خدماتی که از مجموعه خارج می‌شدند و یا کسانی که انتقالی گرفته بودند را راضی کردیم امسال تدریس در مدارس اسدآباد را ادامه دهند.

 

وی یادآور شد: اسدآباد دارای 210 مدرسه فعال با حدود هزار و  280 معلم است که امسال سالتحصیلی را با دانش آموزان آغاز خواهند کرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal