آخرین اخبار

28. اسفند 1397 - 13:35   |   کد مطلب: 32250
گذران اوقات فراقت در اقامتگاههای بوم گردی از چند جهت قابل توجه است.

به گزارش آوای سیدجمال، امروزه زندگی ماشینی، شهرهای شلوغ وپرجمعیت، ترافیکهای جانکاه، هوای ناسالم، غذاهای آماده وغیرقابل اطمینان ، مشکلات پیچیده زندگی، سرفروبردن در فضای مجازی، عدم دسترسی آسان به طبیعت و صدها ناگفته از این قبیل نیاز انسان امروزی را به محیطی آرام و به دور از تنش های روزمره دو چندان می کند.

 

یکی از شاخه های گردشگری که خوشبختانه امروزه دولت هم نسبت به آن توجهی مناسب دارد دایر نمودن اقامتگاههای بومگردی در روستاهای مستعد می باشد.

گذران اوقات فراقت در این اقامتگاهها از چند جهت قابل توجه است.

اول اینکه نفس جدا شدن چند روزه از زندگی تکراری و قرار گرفتن در محیط جدید بعنوان مسافرت و اقامت کوتاه مدت، خودبخود در انسان ایجاد و تقویت روحیه و نشاط می کند؛ بویژه اینکه در این مسافرت دغدغه و نگرانی مسکن وغذا وجود ندارد و مسافر بنوعی میهمان محسوب می شود که البته در چنین حالتی بین صاحبخانه و مسافر یک نوع محبت و دوستی ایجاد می شود که در سایر اماکن پذیرایی چنین حالتی کمتر دیده می شود.

 

دوم اینکه اقامتگاههای بومگردی با توجه به اینکه قالبا در محیط روستا ایجاد شده اند تفاوت بسیار زیادی با محیط صنعتی شهری و فضایی طبیعی و در دل طبیعت است که حضور در اینچنین فضاهایی بطور کلی با فطرت انسان سازگار و شادی آفرین خواهد بود.

گردش در کوچه ها و کوچه باغهای روستا،پاگذاشتن به دل طبیعت. استفاده از چشم اندازهای بیاد ماندنی و خاطره انگیز،آشنا شدن با آداب و فرهنگ مردم روستا،استفاده از غذاهای سالم محلی،استراحت در اتاقهای کاهگلی،کرسی ،استفاده از دمنوش های گیاهان بومی. تنفس در هوایی پاک و دلنشین همه و همه می تواند برای مدتی طولانی شادابی و سلامت را برای مسافر به ارمغان آورد.

تهیه عکسها و فیلمهای خاطره انگیز از کوهها،دشت ها و رودخانه ها،ورزش و کوهنوردی، نشستن در کنار جویبارها و گوش سپردن به آواز خوش پرندگان و صدای آرام بخش آب، استفاده از نسیم خوش و با طراوت سحرگاهان و شامگاهان، مصاحبت با مفاخر محلی و صدها مزیت دیگر می تواند اوقات بسیار زیبا برای مسافرین رقم بزند.

اینچنین مسافرتهایی در مقایسه با مسافرتهای راههای دور با مشکلات و خطرات جاده ها ، اماکن و سرویس های بهداشتی نه چندان مناسب بین راهی ، شلوغی و ازدحام جمعیت مخصوصا در ایام تعطیلات اصلا قابل قیاس نیست
امیدوارم با این دیدگاه هموطنان عزیزم که درایام نوروز قصد مسافرت دارند به اقامتگاه های بومگردی روستاها توجه خاص نموده و از اوقات فراقت خود نهایت بهره را ببرند.

 

یادداشت صمد مرادی مهر

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal