آخرین اخبار

3. اسفند 1399 - 11:49   |   کد مطلب: 38292
مروری بر رخدادهای اسدآباد در آستانه یک سالگی کرونا؛
از ابتلا ۴ نفر به کرونا در اسفند ۹۹ تا چالش تغییرات مدیریتی در اسدآباد
هنوز طعم شیرین مشارکت مردمی در انتخابات چشیده نشده بود که خبری از شیوع ویروس کرونا در سطح ایران پیچید؛ به طوری که منتخبان مردم هم از گرفتن مراسم جشن پیروزی شان منصرف شده و آن را به زمان بعداز کرونا موکول کردند.

به گزارش آوای سیدجمال، هنوز طعم شیرین مشارکت مردم در انتخابات چشیده نشده بود که خبری از شیوع ویروس کرونا در سطح ایران پیچید؛ به طوری که منتخبان مردم هم از گرفتن مراسم جشن پیروزی شان منصرف شده و آن را به زمان بعداز کرونا موکول کردند.

 

دانشگاه‌ها و مدارس یکی پس از دیگر به تعطیلی کشیده شد و تقریبا” در اوایل تعطیلی کسب و کار مردم در اوج مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی هم بود.

 

گویا هنوز کسی در اسدآباد به ویروس کرونا مبتلا نشده بود اما همچنان مسئولان با تأکید بر رعایت بهداشت به مردم هشدار می‌دادند تا جایی که قافله خبرنگاران و اهالی رسانه هم از این امر مسثنی نبود؛

 

خبرنگاران همیشه پیشگام و جان فدایی در عرصه اطلاع‌رسانی با تولید اخبار موثق از اوضاع شهر و شیوع کرونا و تولید پست‌ها و خبرهای هشداری به مردم، آنان را هوشیار و به رعایت پروتکل بهداشتی تشویق می‌کردند.

 

آن سوی دیگر برخی با شیوع ویروس کرونا دنبال سودجویی بودند، یا با احتکار و گرانفروشی در فروش ماسک و مایع ضدعفونی و یا ارائه خدمات به مردم!

 

اما از سوی دیگر جهادگرانی از جنس بسیج همگام با پزشکان و پرستاران مدافع سلامت شدند و با تولید ماسک سودی برای آخرت خود رقم می‌زدند.

 

وقتی خبر ترک نماینده قم پس از افشاگرى بزرگ در خصوص تعداد فوتى هاى کرونا در قم، به دلیل وضعیت جسمی در فضای مجازی پچیید، مردم بیشتر به هشدارهای مسئولان و رسانه ها توجه نشان داده و کم کم فضای کسب کار و بازار هم به تعطیلی کشیده شد.

 

یک ماهی از شیوع کرونا در ایران نمی‌گذشت که پیام خادمان سفیدپوش در سراسر ایران پیچید و درخواست‌های عاجزانه آن از مردم بالا گرفت؛ آنگونه که این خادمان مدافع سلامت در اسدآباد با انتشار بیانیه ای همراه با امضاء خطاب به مردم اعلام کردند که کمر همت بسته اند تا مبادا شرمسار خانواده‌ها شوند.

 

آن سوی دیگر دعای مردم در شب لیله الرغائب همه باهم علیه کرونا و زدوده شدن این ویروس از سر ملت‌های نه تنها شهر و استان و کشور بلکه از سر ملت‌های جهان شد.

 

با شیوع ویروس کرونا و ابتلا بیشتر افراد به آن، ضدعفونی و گندزدایی نه تنها در دستور کار مسئولان قرار گرفت، بلکه برخی از مردم، جوانان، بسیجیان هم با از خودگذشتگی و فداکاری و ایثار همچنان که در جهاد و جبهه حضور داشتند، پا به عرصه گذاشته و با به دوش کشیدن مایع ضدعفونی سطح معابر و خیابان و کوچه و اداره را گندزدایی می‌کردند.

 

البته حضور بسیجیان و سپاهیان که همیشه پیشگام در هر عرصه ای از جهاد بودند، همچنان بعداز یکسال از شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و امروز هم با طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خوش می‌درخشند.

 

 

و اما علی‌رغم همه تلاش ها برای مبارزه با شیوع کرونا، همچنان موج بی نظارتی برخی مسئولان بر بسیاری مسائل ناشی از کرونا پیدا بود، تا جایی که سید سعید شاهرخی استاندار همدان ارزیابی عملکرد فرمانداران را براساس وضعیت رنگ کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی قرار داد و البته در انتخابات فرمانداران نمونه خدمت به مردم و تحقق اهداف، برنامه‌ها و ماموریت‌های سازمانی دانست و این درحالی بودکه مجید درویشی فرماندار اسبق اسدآباد در این ارزیابی نمره ای کسب نکرد.

 

یکی از دلایل عدم نظارت فرماندار اسبق اسدآباد عدم سکونتش در محل خدمت بود که البته مدتی را در اوایل شیوع این ویروس در مهمانسرای فرمانداری اسدآباد به همراه خانواده ساکن شد اما با بهتر شدن وضعیت کرونا به همدان بازگشت تا زمانی که مسئولیت از وی گرفته شد.

 

از دیگر مسئولانی که در ایام کرونا و یک سالگی آن مسئولیت از او گرفته شد، دکتر بهنام رضا مخصوصی، رئیس دانشکده علوم پزشکی و دبیر ستاد مبارزه با کرونا بود.

انتهای پیام/ن

برچسب‌ه

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal