آخرین اخبار

6. دى 1400 - 11:03   |   کد مطلب: 40988
کمتر از 73 روز تا سالروز بزرگداشت سیدجما‌ل‌الدین اسدآبادی در تقویم باقی مانده که مسئولان روز گذشته در جلسه به برگزاری یک همایش اکتفا کرده‌ و از حضور دو وزیر علوم و ارشاد در این همایش خبر می‌دهند.

به گزارش آوای سیدجمال، تا 18 اسفندماه، سالروز بزرگداشت سیدجما‌ل‌الدین اسدآبادی شخصیت بزرگ بیداری اسلامی در تاریخ، کمتر از 73 روز بیشتر باقی نمانده و مسئولان در دیاری که به نام او شناخته شده، تنها به دنبال برگزاری یک همایش هستند! این درحالی است که می‌شد یک کنگره بزرگ را با اهداف بزرگ‌تر برگزار کرد.

 

البته همین کوتاه نگری‌ها موجبات مصادره نام سیدجمال‌الدین اسدآبادی ایرانی‌الاصل را به نام افغانی‌ در سال 93 فراهم کرد و گویا به کک مسئولان هم نگزید.

 

بنا به گفته مجید فروتن، معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که روز گذشته در جلسه هماهنگی برنامه بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی حضور داشتن، بنیاد سیدجمال هم که در سالهای گذشته به تصویب رسیده بود، تنها در حد حرف باقی ماند و حتی مسئولیت آن مشخص نیست که برعهده کیست؟ اینجاست که می‌توان به این اذعان رسید که سیدجمال در استان خود هم غریب و مظلوم مانده است.

 

ناگفته نماند در طول یک سال و اندی که از خدمت سعید کتابی، فرماندار اسدآباد در این شهرستان می‌گذرد، روز گذشته در جلسه هماهنگی بزرگداشت سیدجمال برای اولین بار موضوع بنیاد را مطرح می‌کند و آن هم در آستانه سالروز بزرگداشت این شخصیت بین المللی است!

 

گویی دستگاههای فرهنگی متولی شهرستان هم این موضوع را به فراموشی سپرده اند و اگر نام سیدجمال در تقویم هم به ثبت نمی‌رسید، قطع به یقین خبری از برگزاری آن یک همایش هم نبود! کمااینکه یک بلوار در همدان به نام او به راحتی و بی توجهی مسئولان تغییر نام پیدا کرد و بعداز بوق و کرنای رسانه ای مسئولان که "آقا ما از استان مطالبه کردیم" به فراموش خانه ذهن‌ها سپرده شد.

 

اگرچه این بار از دو وزیری که سکان فرهنگ و علم را در دست گرفته و هر دو اصالتی همدانی دارند، انتظار بیشتری می‌رود تا علاوه بر برگرداندن نام مصادره شده او به ایرانی و تشکیل بنیاد علمی سیدجمال در عمل به نام و باور و تفکر سیدجمال عینیت بخشیده شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal