آخرین اخبار

17. مرداد 1394 - 15:00   |   کد مطلب: 28084
بوی شهدای در شهر اسدآباد عطرآگین شد
آوای سیدجمال از رجعت عارفانه شهدا به اسدآباد گزارش می‌دهد:
بوی شهدای در شهر اسدآباد عطرآگین شد
ظهر امروز با ورود پیکر پاک 11 شهید گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس به شهر اسدآباد، باز هم بوی عطر شهدا در بام اسدآباد پیچید.

به گزارش آوای سیدجمال، ظهر امروز  با ورود پیکر پاک 11 شهید گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس به شهر اسدآباد، باز هم بوی عطر شهدا در بام اسدآباد پیچید.
امروز حس و حال عجیب و بوی خاصی  در شهر اسدآباد پیچیده؛ این حس و حال به مانند روزهای پایانی جنگ هشت ساله است که برخی از رزمندگان سوار بر اتوبوس وارد شهر می‌شدند و برخی دیگر سوار بر تابوت؛
34 سال است که چشم‌ها به ورود پیکر شهیدان خشک شده و امروز شاهد رجعتی عارفانه از پیکر پاک برخی از این رزمندگان شهید هستم.
چه مادرانی که سوی چشم‌شان را پای این انتظار رفت و حتی پلاک و استخوانی از فرزندان دلبندشان ندیدند.
بوی شهدا می‌آید؛ باز این بوی معطر دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی عطرآگین کرده و  بعد از ۳۴ سال تنها استخوان‌های از آنان به وطن باز گشته است.
این استخوان‌ها نام و نشانی از خود ندارند اما همه دل‌های دریایی مردم آن‌ها را می‌شناسند؛ بدون نام وارد شهر شدند و برای آنان که انتظار کشیدند و چشمشان حتی به استخوانهای شهدا دیده نشد غبطه میخوریم.
افسوس که چه زود دیر شد؛ برای مادران و پدرانی در چشم انتظاری چشم از جهان فرو بستن و بوی عطرشان را استشمام نکردند.
چه کسی از خاطرش می‌رود خبر شناسایی جاویدالاثرها را که اشک شوق را به دنبال داشت؛ خوشحالی و ناراحتی‌های مادران و پدرانشان را!
صدای شیپور و مارش نظامی حس و حال عجیبی در دل مردم این شهر انداخت و قبل از ورود آنان سرود «کجایید ای شهیدان خدایی» سر می‌دادند.
با ورود پیکر پاک این شهدا مردم از مقابل حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای آنان را احترام کرده و به سمت میدان امام، بلوار شهید بهشتی تا مسجد صاحب‌الزمان بدرقه کردند.
در این مراسم نیروهای نظامی، انتطامی، خانواده های معظم شهدا، فرهنگیان و مسئولان از جمله فرماندار و امام جمعه حضور داشتند.
همچنین در بین مسیر کسبه و مردم منطقه با بستن مغازه‌های خود با پیکرهای مطهر شهدا همراه شدند.
در ورودی هر کوچه که مسیر کاروان معراجیان مجنون بود، مملو از مردمی بود که به انتظار نشسته بودند و با دیدن کاروان از دور به احترام شهدا از جا برخاسته و اشک‌ها در چشم‌شان جاری می‌شد.
مردم در بین مسیر جملاتی چون «شهدا شرمنده‌ایم» سر دادند و همچنین شعارهای «مرگ بر آمریکا» و انزجار خود را از دشمنان اسلام انقلاب اعلام کردند.
زمانی که به مسجد نزدیک شدند،تابوت شهدا برروی دستان مردم قرار گرفت و با گفتن «الله اکبر»، «لا الله الا الله» و صلوات وارد مسجد شدند.
در ادامه مراسم یکی از مداحان اهل بیت(ع) به نوحه‌خوانی پرداخت و مردم نیز با سینه‌زنی به عزاداری برای شهدا پرداختند.
خواهران و برداران در مسجد روی تابوت شهدا را با قلم شان نوشتندذو التماس دعا از آنان داشتند.
انتهای پیام/ح
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal