آخرین اخبار

17. شهريور 1394 - 21:08   |   کد مطلب: 28700
گروه مستند ایران برای ساخت مستند آثار تاریخی و مذهبی تویسرکان سفری به استان همدان و شهرستان تویسرکان داشت تا بتواند با تصویر کشیدن برخی آقثار تارخی و مذهبی مفرع شهرستانی با 6 هزار سال قدمت باشد.

به گزارش آوای سیدجمال،به نقل از رودآور، ظرفیت‌های گردشگری استان شهرستان تویسرکان را می توان با شاخصه‌های ارزشمند ملی و بین‌المللی ارزیابی کرد.

بی تردید صنعت گردشگری زمینه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک منطقه را ارتقاء می بخشد و ساخت مستندهایی در راستای معرفی جادذبه های گردشگری و آثار تاریخی همراه با هنر و صنعت آن منطقه چشم اندازی در قاب دوربین برای مردمان ایران زمین و جهان به روی این زیبایی ها می شود.

و حال گروه "مستند ایران" که به محوریت معرفی اماکن تاریخی ایران چندین سال است فعالیت می کند به شهرستان تویسرکان سفر کرده است.

شهرستانی که با 6 هزار سال قدمت، برخوردار از 226 اثر و بنای تاریخی و فرهنگی و طبیعت بکر و جذاب است.

کارشناس مسائل فرهنگی درتویسرکان گفت: با توجه به کاوش های صورت گرفته در تپه باستانی باباکمال قدمت شهرستان تویسرکان به بیش از چهار سال قبل از میلا مسیح می رسد و با دو هزار سال بعد از میلاد، در حقیقت تویسرکان، شهرستانی با قدمتی بیش از 6 هزار ساله است.

در این راستا "ایرج آشوری" فیلم بردار و کارگردان "مستند ایران" در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار رودآور، گفت: پروژه "مستند ایران" سابقه ای 14 ساله دارد با مدرییت حمید مجتهدی آغاز به کار کرد.

 

وی اظهار کرد: این مستند راستای معرفی امکان تاریخی ایران تولید می شود و در حال حاضر با استان های قزوین، زنجان و همدان کار را شروع کرده ایم.

کارگردان مستند ایران افزود: برای استان همدان 12 قسمت از مستند را قرار است تصویربرداری کنیم و یکی از این قسمت ها اختصاص به شهرستان تویسرکان دارد.

آشوری تصریح کرد: در این مستند به دنبال معرفی ابنیه ها و مکان های تاریخی برای جذب توریسم و گردشگر هستیم و در قسمت تویسرکان مکان هایی از جمله آرامگاه میررضی آرتیمانی، بارگاه مطهر حیقوق نبی(ع)، کاروانسرای عباسی در فرسفج معرفی می شوند.

وی عنوان کرد: در این مستند همراه با معرفی آثار تاریخی نقاط هدف، صنایع دستی آن منطقه نیز معرفی می شوند که ما تصویر برداری را در خانه مسعودی در فضایی همراه با معرفی منبت تویسرکان انجام دادیم.

 

کارگردان و فیلم بردار مستند ایران همچنین گفت: این مستند برای زیر نظر معاونت سیما ساخته می شود که اولین بار از شبکه یک پخش می شود و تکرار آن از شبکه اچ دی پخش خواهد شد.

آشوری با بیان اینکه مستند ایران به پنج زبان دنیا برای فروش در خارج از کشور تولید می شود، تأکید کرد: از توفیق های رخ داده در این کار ترجمه فیلم ساخته شده برای پخش در کشورهای خارجی است.

وی تصریح کرد: با این اقدام آثار تاریخی کشور تنها برای هم میهنان پخش نمی شود بلکه با پخش ان در خارج از کشور، می توان از آن برای جذب توریست و گردشگران بهره برد.

امید آنکه با ساخت چنین مستندهایی بتوان شهرستان زیبا و تاریخی تویسرکان را با 6 هزار سال قدمت به مردم ایران و جهان معرفی کرد.

به گزارش رودآور، ایرج عاشوری متولد سال 45 در همدان  و فاغ التحصیل رشته تصویر برداری از دانشکده صداوسیما در سال 69 است.

وی تصویر بردار مستند سقالینه، نقشینه مستند 26قسمتی ایرانشهر و تله تئاترهای ک شب مهتابی نادر ، بلال حبشی ، شورشط ، مکتب خانه و نیز سریال هایی از جمله ماچند نفر، خسته دلان، از یادرفته ، دولت مخفی ، گمگشته ، گذر از رنج ها و تصویربردار فیلمهای سینمایی همچون سفر عشق ، زندگی ، پریناز بوده است.

ایرج آشوری در چندین دوره از جشنواره تولیدات مراکز از سال 76 تا 81 و برنده جایزه مکنولیای شانگهای چین برای تصویربرداری مستند نقشینه است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal