آخرین اخبار

6. آذر 1398 - 12:41   |   کد مطلب: 34148
همزمان با سالروز مانور ایمنی و زلزله، در آموزشگاه مجتمع خلیج فارس اسدآباد مانور زلزله برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال، صبح امروز و همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان شهرستان اسدآباد، اعضای مدیریت بحران و ادارات خدمات رسان، نیروهای انتظامی و نظامی مانور زلزله در آموزشگاه مجتمع خلیج فارس برگزار شد.

 

در این مانور که مدیریت بحران شامل فرمانداری، هلال احمر، آتش نشانی، بهزیستی، شهرداری، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه، آموزش و پرورش، ادارات خدمات رسان در حال آماده باش بودند، دانش‌آموزان با شنیدن صدای آژیر خطر با آموزش‌هایی که قبلا دیده بودند، از کلاس‌های درس خارج شدند و در این مانور شرکت کردند.

 

 

در حاشیه این مانور، رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد بااشاره به شعار" مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور"، اظهار کرد: در چند زلزله اخیر مدارس جز معدود ساختمان‌هایی بودند که خسارت ندید و به همین دلیل محلی امن معرفی شد.

 

غلامرضا همایی لطیف افزود: امروز همزمان با سراسر کشور در سطح مدارس شهرستان مانور زلزله انجام شده و دانش‌اموزان آمادگی لازم را در این زمینه فرا گرفتند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با قدردانی از همکاری ادارات و مسئولان و دانش آموزان، اظهار کرد: در سطح کشور  ۵۴ بلایای طبیعی وجود دارد که ۲۲ مورد از بلایا در استان همدان رخ می دهد که باید با ایمن‌سازی ، پیشگیری و آموزش بتوانیم در مقابله این بلایا مراقبت کنیم.

 

مجید درویشی افزود: ما باید جامعه را در برابر بلایا تاب‌آور کنیم تا بتوانند مقاوم باشند و کمترین خسارت از لحاظ مادی و معنوی را ببینند.

 

وی نقش دستگاه‌های مختلف را در بحرانها مهم خواند و گفت: از جمله این داستگاه‌ها می‌تواند دانشکده علوم پزشکی، شهرداری،  آتش‌نشانی، هلال احمر باشد که در خدمات رسانی در مواقع بحران خدمات ارائه دهند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد هم مانور زلزله را آماده‌سازی افراد جامعه خواند و اظهار کرد: دانش آموزان باید امروز خود یک امدادگر باشند و در مواقع بحران آمادگی داشته باشند.

 

محمدرضا اعتصام گفت: امروز دانش آموزان باید با فراگیری این آموزش‌ها آن را در مواقع بروز بحران ها در عمل نشان دهند.

 

وی یادآور شد: امروز هر کدام از دانش‌آموز با فراگیری آموزش‌ها یک سفیر امدادی هستند که  باید آموزش ها را در اختیار دیگران قرار دهند.

انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal