آخرین اخبار

30. تير 1399 - 9:32   |   کد مطلب: 36318
به بهانه سالگرد شهادت شهدای شنام؛
بی برنامه‌گی مسئولان اسدآباد برای ترویج ایثار
اگرچه نام و یاد شهیدان فاتح شنام در دل بسیاری از مردم زنده است، اما متأسفانه مسئولان در قبال معرفی و زنده کردن نام و یاد آن ها برنامه ای ندارند و این درحالی است که مقام و منصب و میز را از خون شهدا دارند.

به گزارش آوای سیدجمال، ۳۹ سال پیش پنج دانش‌آموز که به نام فاتحان شنام معروف‌اند، دست از درس و تحصیل کشیدند و این بار مشق را در سنگرهای جبهه از بر کردند و بالاترین نمره را که شهد شیرین شهادت بود به خود اختصاص دادند.

 

بیژن شفیعی، محمد همایی رشید، محمدرضا فروتن، محمد ورمزیار و خسرو آذرمی همان فاتحانی هستند که قله شنام را برای فتح شهادت انتخاب کردند و در کنار فرمانده شهیدشان حاج احمد متوسلیان همچنان نام جاویدالاثر را بر خود نهادند.

 

بازگشت شهید بیژن شفیعی نشان داد که “شهیدان همیشه زنده اند”

البته یکی از این فاتحان به نام شهید بیژن شفیعی بعد از ۳۳ سال انتظار یعنی سال ۱۳۹۳، پیکرش بازگشت تا نویدی بدهد از آمدن دیگر لاله‌های خونین همرزمانش و البته پیامی باشد بر این معنا که “شهیدان همیشه زنده‌اند”.

 

و اما این شهیدان با الگو گیری از حضرت سیدالشهدا رفتند و خود معلم درس ایثار و فداکاری و گذشت شدند.

 

اگرچه ۳۱ تیرماه سالروز شهادت شهیدان شنام است و نام و یاد این شهیدان پر از رمز و راز قله شنام در دل بسیاری از مردم زنده است، اما متأسفانه مسئولان این خطه در قبال معرفی و زنده کردن نام و یاد آن‌ها برنامه‌ای ندارند.

 

البته این روزهایی کرونایی که برپایی همایش و مراسم لغو است، بهانه خوبی است که مسئولان شهرستان از اجرای برنامه‌ای در شأن و مقام این شهیدان غافل شوند اما آیا این توجیهی بیش نیست چراکه فرصت فضای مجازی می‌تواند بهترین نمایشگر برای معرفی و شناساندن شهیدانی چون شهدای قله شنام باشد.

 

و البته آنانی که مسئولیت می‌پذیرند باید ایده و نظر داشته باشند، پس غفلت از سالگرد شهادت شهیدان قله شنام در خوشبینانه ترین حالت نشان دهنده بی تدبیری و بی سلیقگی مدیران و مسئولان است.

 

اگرچه شهدا نیاز به برنامه ای ندارند چرا که همیشه زنده اند اما امید است که مسئولان نام و یاد آنان را تنها در کلام نیاروند و به عمل در معرفی و شناساندن آنان را به فراموشی بسپارند.

 

شهدای شنام پنج دانش آموز هستند که در ۳۱ تیر ۶۰ در قله شنام به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal