آخرین اخبار

2. شهريور 1399 - 12:58   |   کد مطلب: 36632
سه روزی است که از ماه محرم می‌گذرد و هنوز سیمای محلات قلب شهر اسدآباد در غم و ماتم عزای حسین(ع) نیست و چندان رخت عزا بر تن ندارد.

به گزارش آوای سیدجمال، هر ساله چند روز پیش از ماه محرم شهر و دیار بزرگ مرد تاریخ اسلام سیدجمال‌الدین اسدآبادی یکپارچه سیاه‌پوش می‌شد و اطلاعیه هیئات مذهبی درسطح شهر خبر از ماه عزا و ماتم می‌داد؛

 

امسال باتوجه به ویروس کرونا و پیشگیری از آن، ستاد کرونای که اعلام کرد، نصب بنرهای اطلاع‌ر سانی محل‌های برگزاری مراسم هیئات و حسینیه و مساجد ممنوع است، گویا مسئولان هم از سیاهپوش کردن شهر در شأن محرم غافل شدند.

 

البته ناگفته نماند که شهرداری اسدآباد چندین پرچم سیاه و قرمز به صورت ریسه بندی بر تن میادین شهر کرد اما چندان تن شهر رخت عزا ندارد و خودنمایی نمی‌کند و خبر از آغاز محرم نمی‌دهد.

در این زمینه یکی از مخاطبان این پایگاه خبری با ارسال چندین عکس از نحوه سیاهپوش کردن شهر گلایه کرده و گفته:

 

"من هفته آخر قبل از محرم اسدآباد نبودم و روز اول محرم برگشتم اسدآباد ؛ اما وقتی وارد شهر شدم ، واقعا اعصابم خورد شد. آقا این چه وضعشه ؟ چرا وقتی یه نفر رو به یه مسئولیتی منصوب میکنن ، کل شهر پر میشه از بنرهای تبریک به اون طرف اما حالا که محرم شده حتی یه پارچه مشکی هم توی خیابونا و میدونای اصلی شهر مثل خیابان امام و فرهنگ و میدان امام و ساعت نصب نشده ؟ مگه سیاه پوش کردن شهر توی محرم وظیفه شهرداری نیست ؟ مگه وظیفه سازمان تبلیغات نیست ؟ پس اینا دارن چیکار میکنن؟ توی کرونا مراسما رو نمیشه خوب برگزار کرد ، چرا شهر سیاه پوش نشده ؟"

 

موضوع به این پیام مردمی ختم نمی‌شود و به نقل از کانال تلگرامی صداوسیمای اسدآباد فرماندار اسدآباد در ستاد کرونای اسدآباد تاکید می‌کند که حال و هوای شهر باید محرمی شود، باید سطح شهر و  معابر و محلات و کسبه ها و بازاریان در شان  ایام محرم سیاه پوش شود.

اما انتظار می رود امسال که مسئله کرونا موجب جلوگیری از تجمعات و حتی اجازه نصب اطلاعیه و برنامه‌های هیئات داده نشده ،  حداقل فضای شهر با نصب پرچم‌های بزرگ عزا و المان‌های مذهبی در شهر پررنگ‌تر باشد و مایه حزن‌انگیز ماتم امام حسین(ع) شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal