آخرین اخبار

7. مهر 1399 - 11:14   |   کد مطلب: 36966
در هشت سال جنگ نابرابر عراق علیه ایران، روحانیون هم نقش پررنگ و پرشوری در دفاع از میهن اسلامی داشتند که اسدآباد هم با تقدیم 4 شهید روحانی نقش‌آفرینی کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، روحانیون یکی از اقشار مهم در جامعه اسلامی هستند که نقش مهم و اثرگذار در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند؛ آنچنان که آنان نه تنها در قبل انقلاب بلکه در پیروزی انقلاب تا پایداری آن در طول 41 سالگی انقلاب نقشی پررنگ و حساس داشتند.

 

البته از نقش مهم روحانیت در ایام جنگ تحمیلی نباید غافل شد که همچون دیگر رزمندگان لباس رزم پوشیدند و از میهن اسلامی دفاع کرده و خوش درخشیدند.

 

شهرستان اسدآباد که در طول هشت سل جنگ تحمیلی نقش مهمی را در دفاع مقدس داشته، از حضور روحانیت نباید غافل شد.

 

روحانیون و طلاب در طول دوران دفاع مقدس لباس رزم برتن کرده و همپای سایر رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و چهار نفر از این عزیزان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

روحانی شهید محمدجواد سعیدی پدر بزرگوارشان از روحانیون قبل از انقلاب بود. شهید سعیدی با ادامه تحصیل در حوزه های علمیه همدان و قم لباس مقدس روحانیت بر تن کرد اویل انقلاب در 23 ماه رمضان سال 58 در حال انجام وظیفه در کمیته انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

 

طلبه بسیجی شهید علیرضا عسگری چندین بار در صحنه نبرد حضور یافت و سرانجام در مرحله دوم عملیات والفجر  8 در منطقه فاوبه آرزوی دیرینه اش رسید و شهد شیرین شهادت نوشید.

 

طلبه بسیجی شهید کیانوش قاسمپور از طلاب حوزه علمیه قم که بارها با پوشیدن لباس مقدس رزم به عنوان رزمنده بسیجی در جبهه های غرب و جنوب حضور یافت و در چندین عملیات شرکت کرد و سرانجام درعملیات بیت المقدس 2 ماووت به شهادت رسید.

 

طلبه بسیجی شهید مرتضی یوسفی از طلاب دیار سیدجمال حوزه علمیه شهر خون قیام قم بود که در سال62 به عنوان رزمنده بسیجی به جبهه های غرب کشور اعزام شد و در شهریورماه همان سال در منطقه مریوان به  شهادت رسید.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal