آخرین اخبار

6. مهر 1402 - 10:24   |   کد مطلب: 46163
امروز به لحاظ جمعیت، 6 برابر اقشار جامعه رزمنده، شهید، جانباز و آزاده از حوزه‌های علمیه تقدیم اسلام و انقلاب و میهن شده که 4 تن از آنان از دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شدند.

به گزارش آوای سیدجمال، با نگاهی به دوران دفاع مقدس و تقدیم شهدا و جانبازان و ایثارگرانی از اقشار مختلف جامعه، شاهد رشادت و جانفشانی بی‌قید و شرط بسیاری از مردم برای حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی بوده‌ایم.

 

می‌توان گفت در طول 43 سال انقلاب اسلامی یکی از اقشار جامعه که همیشه حتی در قبل از انقلاب، از پیروزی تا پایداری آن نقش‌آفرین بودند، روحانیت هستند که البته در دوران دفاع مقدس هم نقشی مهم و اثرگذار داشتند.

 

به طوری که امروز به لحاظ جمعیت، 6 برابر اقشار جامعه رزمنده، شهید، جانباز و آزاده از حوزه‌های علمیه تقدیم اسلام و انقلاب و میهن شده و خروجی حوزه‌های علمیه در دفاع مقدس در سطح کشور، 3 هزار و 890 شهید، 3 هزار جانباز، 300 آزاده، 93 شهید مفقودالاثر، 156 شهید ترور، 30 شهید مجتهد مسلم، 70 شهید غواص، 567 شهید عملیات کربلای 5 بوده است.

 

حال در این بین نقش اسدآباد به عنوان یکی از شهرستان‌های اثرگذار استان همدان در دوران دفاع مقدس و به لحاظ تقدیم 403 شهید در طول تاریخ انقلاب، می‌توان گفت روحانیونی نیز از این منطقه، در آن دوران با پوشیدن لباس رزم و حضور در جبهه‌های جنگ را بر نشستن بر منبرها در مساجد ترجیج دادند و به دفاع از میهن اسلامی به پاخواستند.

 

اگرچه قبل از پیروزی انقلاب هم نقش مهم شهید سیدجمال‌الدین اسدآبادی و مرحوم آیت‌الله حمزه‌ای، امام جمعه سابق اسدآباد مهم و اثرگذار بوده است،  اما تقدیم 4 شهید روحانی در دوران دفاع مقدس هم نشانی از حضور آنان در میدان نبرد و جنگ سخت دارد.

 

در این گزارش به معرفی 4 شهید روحانی اسدآبادی که علاوه بر توضیح احکام و دستورات دینی در جبهه، لباس رزم پوشیدند و در دفاع از اسلام و انقلاب و میهن بار دیگر برخواستند و مایه دلگرمی دیگر اقشاری که دل به امام داده و در جبهه حاضر شده بودند، شدند.

 

شهید محمدجواد سعیدی یکی از روحانیون شهیدی است که الگوی حضورش در حوزه پدرش بود و با ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه همدان و قم لباس مقدس روحانیت بر تن کرد، اویل انقلاب در 23 ماه رمضان سال 58 در حال انجام وظیفه در کمیته انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

 

دیگر روحانی شهید اسدآبادی که چندین بار در صحنه نبرد حضور یافته سرانجام در مرحله دوم عملیات والفجر  8 در منطقه فاوبه آرزوی دیرینه اش رسید و شهدشیرین شهادت نوشید، طلبه بسیجی شهید علیرضا عسگری بود.

 

و اما طلبه بسیجی دیگری که شهد شهادت را نوشید، شهید کیانوش قاسمپور از طلاب حوزه علمیه قم بود و در چندین عملیات شرکت کرد و سرانجام درعملیات بیت المقدس 2 ماووت به شهادت رسید.

طلبه بسیجی شهید مرتضی یوسفی از طلاب دیار سیدجمال حوزه علمیه شهر خون قیام قم بود که در سال62 به عنوان رزمنده بسیجی به جبهه‌های غرب کشور اعزام شد و در شهریورماه همان سال در منطقه مریوان به  شهادت رسید.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal