آخرین اخبار

2. خرداد 1400 - 8:01   |   کد مطلب: 39003
یکی از رزمنده اسدآبادی که مدتی را راننده شهید شهبازی، از فاتح خونین‌شهر بوده، می‌گوید: شهید شهبازی اسطوره عملیات الی بیت المقدس، در گمنامی خودخواسته بود.

به گزارش آوای سیدجمال، روزهای تقویم جمهوری اسلامی را که ورق بزنیم، روزی به نام مقاومت، ایثار و پیروزی به ثبت رسیده؛ روزی که در سند دوران دفاع مقدس پرافتخار می‌درخشد.

 

سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، یکی از گنجینه‌های تاریخ دوران دفاع مقدس است که با خون هزاران شهید رنگ سرخ به خود گرفته است.

 

یکی از این هزاران لاله گلگون‌کفن دوران دفاع مقدس که در دوم خردادماه شهد شهادت نوشید، از استان شهیدپرور همدان است که البته باافتخار آفرینی خود در امر آزادسازی خرمشهر، نام فاتح خونین‌شهر را هم به خود اختصاص داد.

در آستانه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر بر آن شدیم تا با یکی از رزمندگان اسدآبادی که درزمانی به‌عنوان راننده شهید محمود شهبازی عهده‌دار مسئولیت بوده، به گفتگو بنشینیم.

 

نامدار سوری با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این دوران، اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی خرمشهر را خونین‌شهر می‌گفتند چراکه به دست رژیم بعث عراق اشغال و خون‌هایی زیادی در آن ایام ریخته شد.

 

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین «الی بیت‌المقدس» و آزادسازی  خرمشهر در سوم خرداد، گفت: آزادی خرمشهر، موجی از شادی و غرور ملی را در ایران به راه انداخت و مردم، از مرد و زن و پیر و جوان به خیابان‌ها ریخته و شیرینی پخش می‌کردند.

این رزمنده اسدآبادی گفت: پیروزی رزمندگان در برابر نیروهای بعثی عراق آن‌قدر شیرین بود که مردم در هر شهری جشن می‌گرفتند به‌طوری‌که در تاریخ ایران‌ این جشن و شادی نظیر ندارد.

 

وی با اشاره به جمله حکیمانه پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) در پی آزادسازی خرمشهر با عنوان «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: به‌راستی‌که دست خدا در این حماسه پدیدار بود.

 

سوری با اشاره به نقش‌آفرینی‌های مردم استان همدان در دوران دفاع مقدس، گفت: یکی از شهدای گران‌قدری که او را «فاتح خونین‌شهر» لقب داده و هنوز هم این لقب شایسته بر سنگ مزار او می‌درخشد، شهید «مهندس حاج محمود شهبازی»، فرمانده سپاه همدان و جانشین لشکر فاتح محمد رسول‌الله است.

 

وی با اشاره به اینکه بنده افتخار این را داشتم مدتی را راننده شهید بزرگوار حاج محمود شهبازی باشم، خاطرنشان کرد: وی برای کاری هرروز از همدان به شهر اسدآباد می‌آمد و من هم راننده‌اش بودم

 

این رزمنده اسدآبادی ادامه داد: او انسانی اخلاقی، با اخلاص، مهربان، متواضع، فروتن بود، آشنا به قرآن کریم و نهج‌البلاغه بود، به‌طوری‌که او را مفسر قرآن و نهج‌البلاغه می‌شناختند.

 

وی مهم‌ترین ویژگی  سردار شهید شهبازی، فاتح دفاع مقدس و اسطوره عملیات «الی بیت‌المقدس»، گمنامی خودخواسته خواند و گفت: او آن‌چنان در میان بستگان و خانواده خود زندگی کرده بود که آن‌ها او را کارگری ساده و باغبان سپاه می‌دانستند که نقشی در جنگ ندارد و حتی شاید بلد نیست سلاح در دست بگیرد.

 

سوری با بیان اینکه شهید شهبازی تنها خدا را ناظر بر اعمال خود می‌دید، هیچ‌گاه نخواست در این دنیا درخششی داشته باشد، گفت: درست به خاطر دارم، روزی که خانواده آن عزیز برای تشییع پیکر پاک فرزند برومندشان به همدان آمدند، از بسیاریِ جمعیت، شگفت‌زده شده بودند و انگشت حیرت به دندان مانده و می‌پرسیدند: مگر آقا محمود ما که یک کارگر ساده و باغبان است، چه کرده که این سیل خروشان جمعیت برای بدرقه‌اش آمدند.

 

وی یادآور شد: بنده به چشم خود دیدم که شهید شهبازی عزیز بر دستان مشتاق هزاران نفر از مردم شهر همدان تشییع باشکوهی شد، تا به زادگاهش برود و در اصفهان در آرامش ابدی خود به سر برد.

انتهای پیام/ن

 

   

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal