آخرین اخبار

2. خرداد 1402 - 9:36   |   کد مطلب: 45071
مختار پشوتن با روایت از فتح خرمشهر و دست غیب الهی بر آزادسازی آن از دیدگاه امام(ره) و رهبری، گفت: همه مردم باید بدانند در اتفاقاتی که برای نظام اسلامی رقم می‌خورد، در پشت پرده، اراده خدا و الطاف امام عصر(عج) بر پیروزی مردم و نظام است، و اگر چنین نبود نه تنها خرمشهر فتح نمی‌شد بلکه همه توطئه دشمنان به نظام ما ضربه می‌زد.

مختار پشوتن، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار آوای سیدجمال، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای آزادسازی خرمشهر، به ویژگی این فتح و پیروزی در کلامی امام خمینی(ره) و رهبری اشاره کرد و گفت: همانا که امام(ره) فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، و رهبری هم این آزادسازی را  برای ملت ایران از دور فقط یک حادثه تاریخی هیجان‌آور و افتخارآمیز اما از نزدیک قضیه‌ای شبیه یک معجزه خواند.

 

بعد نظامی و معنوی فتح خرمشهر
وی با روایتی از فتح خرمشهر به بررسی این فتح در بیانات رهبری و امام(ره) پرداخت و گفت: از دو نگاه نظامی و غیرنظامی و معنوی می‌توان به این موضوع نگاه کرد که در نگاه اول به بزرگی و حساسیت عملیات، چگونه عمل کردن در آن، با چه تدابیر جنگی عمل شد و چه اتفاقات بزرگی افتاد،؟ علاوه بر آزادی خرمشهر، دستاوردهای نظامی زیادی از جمله اسارت هزاران نیروی عراقی ، غنیمت تجهیزات نظامی ، اعتراف قدرت ها و رسانه‌های غربی بر شکست مفتضحانه عراق را بدنبال داشت.

 

یک رزمنده اسدآبادی در دوران دفاع مقدس  با تأکید بر اینکه در نگاه نظامی باید فرماندهان ارشد نظامی عملیات، توضیحات و تشریحات خود را ارائه دهند، گفت: اما در بخش غیرنظامی مسائلی در عمق این عملیات رقم خورد در آن باید به بیان حضرت امام(ره) که همه زوایای آن را روشن ساخت باید توجه کرد که فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی با عنوان اینکه اگر در این رابطه به فرمایش رهبر انقلاب که فرمود: « آن همه ایثار، فداکاری، شجاعت، شهادت، مقاومت، رنجها و مظلومت ها در این عملیات از سوی رزمندگان مشاهده شد اما امام فرمود:« خرمشهر را خدا آزاد کرد» شاید بگوئیم پس همه آنها شهدای عملیات، جانبازیها، رشادت‌ها همه بی اثر بوده و خدا خرمشهر را آزاد کرده است؟ خیر، امام در پیام خود چنین فرمود: اینجانب، با یقین به آن که از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیة الله را از چنگ گرگان آدم‌خوار که آلت‌هایی در دست ابرقدرتان، خصوصا آمریکای جهانخوارند، بیرون آورد ادامه پیام ....تشکر می‌کنم.

 

 

پشوتن تصریح کرد: کلام امام دقیقا نشانگر ارزش والایی است که فقط در رزمندگان مجاهد اسلامی به چشم می‌آید، چرا که مگر برای کار بزرگی مثل عملیات بیت المقدس ارزشي بالاتر از این هم وجود دارد که عمل آنها درست در جهتی بوده که اراده خداوند در آن هدف بوده و دست آنها از آستین خدا بیرون آمده باشد؟ این کلام امام باعث شد تا رزمندگان ما بیش از آن بیست ماه گذشته از جنگ به خود ببالند و افتخار کنند و قوت قلب پیدا کنند و مطمئن باشند خداوند آنها را حمایت می‌کند.

 

وی در بخش دیگری به سخنان رهبری درباره اینکه امام فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، فرمود:  عملیات رمضان ، در جنگی که همان وقتها انجام گرفت ولی خدا نخواست ما فتح کنیم ، اما در خرمشهر اتفاق افتاد، این اراده‌ی الهی بود.

 

این رزمنده اسدآبادی خاطرنشان کرد: در همه اتفاقات مهم در طول بیش از چهار دهه، مردم ، نظام و رهبری، نیروهای مسلح وقتی در برابر تمام توطئه‌ها و برنامه دقیق استکبار با ایادی خود در خارج و داخل برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی، یا براندازی آن روبرو شدند، پیروز و موفق از میدان بیرون آمدند، راز و اسرار آن در همان کلام امام(ره) برای آزادی خرمشهر است که «خدا آزاد کرد ». لذا همه مردم ما باید بدانند در اتفاقاتی که برای نظام اسلامی رقم می‌خورد، در پشت پرده، اراده خداوند و الطاف امام عصر(عج) بر پیروزی مردم و نظام است.

 

وی ادامه داد: و اگر چنین نبود و حرمت خون شهدای ما و ایثار و شجاعت و جانبازی مردم ما، در جهت اهداف الهی نبود و از طرف خدا حمایت نمی‌شدیم ، هرکدام از توطئه‌ها مانند درگیری‌های داخلی اول انقلاب، شیطنت‌ها در دولت موقت، توطئه‌های بنی‌صدر، کودتای نوژه ، فتنه‌های دیگری مانند ۸۸ و از همه مهم تر محاصره‌های شدید اقتصادی جهانی علیه ملت ما باید ضربه اساسی به نظام ما می‌زد.

 

پشوتن تأکید کرد: به فرموده رهبری که شاید در یک امری هم مصلحت الهی این باشد که ما مثل عملیات رمضان پیروز نشویم،  قطعا مصالحی دارد که ما خبر نداریم و در همه مشکلات و چالش‌ها شاید چنین مصالحی باشد و ما ندانیم. آن‌که حتمی است ناتوانی دشمنان در برابر نظام الهی ماست و اینکه ما در نهایت در سایه عنایات امام عصر(عج )و قدرت الهی پیروزیم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal