آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1401 - 12:45   |   کد مطلب: 42174
چند روزی است که با مصوبه عجیب شورای اسلامی شهر اسدآباد در افزایش نرخ کرایه تاکسی که نسبت به نرخ مصوب پارسال نبود و به مبلغ دریافتی خودسرانه تاکسیرانان افزوده شد، بازهم برخی از رانندگان تاکسی حق بیشتری را از مسافران دریافت می‌کنند و این امر در سایه عدم نظارت و بی توجهی به حق الناس صورت می‌گیرد.

به گزارش آوای سیدجمال، 12  اردیبهشت امسال شورای اسلامی شهر اسدآباد در مصوبه‌ای اقدام به افزایش 25 درصدی نرخ ناوگان حمل و نقل درون شهری کرد؛ این درحالی است که نرخ مصوب کرایه تاکسی سال گذشته را در کنار نرخ مصوبه امسال شورا قرار داده و مطابقت می‌دهیم، بیشتر از 25 درصد هم به نرخ مصوب سال گذشته اضافه شده است.

 

چرا که تاکسیرانان به نرخ کرایه مصوب سال گذشته قانع نبوده و خودسرانه مبلغی به مبلغ مصوب کرایه اضافه کرده بودند. مثلا" به جای دریافت 1500 تومان کرایه در مسیر 2000 دریافت می‌کردند و یا به جای 8000 تومان کرایه دربستی 10000 دریافت می‌کردند.

 

علی رغم اعتراضات بی شمار مردم به دریافت مبلغ کرایه اضافی در سال گذشته و رسانه ای شدن این موضوع، متأسفانه نه تنها مسئولان حمل و نقل درون شهری و شهرداری بلکه شوراها هم پاسخگوی این افزایش نرخ کرایه خودسرانه تاکسیرانان نشدند و نظارتی هم از سوی مسئولان بالادستی چون فرمانداری بر این امر انجام نشد.

 

امسال هم اعضای شورا در اقدامی عجیب که به مبلغ خودسرانه تاکسیرانان در سال گذشته، 25 درصد را اضافه کردند، شاهد هستیم که برخی از تاکسیرانان مبلغ اضافی تری را از مسافران دریافت می کنند، به فرض مثال به جای دریافت 2500 در کلیه مسیرهای درون شهری به جز شهرکها، مبلغ 3000 هزار و یا 3500 را دریافت می کنند.

 

دریافت کرایه اضافی از مردم و مسافران، بی انصافی و حق الناسی است که نه تنها بر گردن تاکسیرانان بلکه عوامل حمل و نقل و شوراها و مسئولان این شهر است که نظارتی بر این امر ندارند.  

 

فردین جمور، رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد در خصوص اقدام شورا در افزایش بیشتر از 25 درصد به نرخ مصوب کرایه های تاکسی در سال گذشته، اظهار کرد: نرخ کرایه تاکسی افزایش 25 درصدی نیست و ما باید شرایط تاکسی‌ها و امرار و معاش آنان را هم در نظر می‌گرفتیم. حداقل باید برای آنان هم به صرفه باشد، بحث استهلاک و روغن، قطعات خودرو را هم در نظر گرفتیم.

 

وی با این سؤال از خبرنگار ما که آیا چنین چیزی وجود دارد که تاکسی خارج از مصوبه شورا بگیرد؟، گفت: چشم این موضوع را پیگیری می‌کنم و در نشستی که با تاکسیداران داشتیم قرار شد کرایه اضافی غیر از مصوبه از مسافران نگیرند! درصورت مشاهده هم پروانه تاکسی را باطل و با آنان برخورد می کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal