آخرین اخبار

4. تير 1401 - 11:44   |   کد مطلب: 42586
محمد شیرزادی آمار بالای رباخواری، بازمانده از تحصیل، اجاره بهای مسکن، سرقت، نبود مرکز ترک اعتیاد بانوان، را از معضلات و مشکلات حاد شهرستان اسدآباد دانست و گفت: برای ورود دادستانی به مسئله رباخواری نیاز به قوانین محکم تر مجلس است البته پیگیری این موضوع نیاز به ارائه اطلاعات و کمک از سوی دوستان ما در سپاه و اطلاعات دارد.

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، محمد شیرزادی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد روز گذشته سوم تیرماه در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته قوه قضائیه به وظایف ذاتی این قوه پرداخت و یکی از این وظایف را صیانت از حقوق آحاد جامعه دانست، وی گفت: در این زمینه مسائل مربوط به کارخانه رب و آسفالت پیگیری و تا حدودی مرتفع شده است.

 

مشکل کارخانه رب و آسفالت با پیگیری قضایی مرتفع شده
وی به فعالیت تمام وقت کارکنان دستگاه قضایی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: بسیاری از ادارات به صورت یک سوم و یا دور کاری انجام وظیفه می‌کردند در حالی که کارکنان این مجموعه علی رغم چندین بار ابتلا به کرونا، اما به خدمتشان ادامه داده و ایثار کردند. و در این راستا بیش از 100 نفر از کارکنان دادگستری سطح کشور را براثر کرونا از دست دادیم.

 

81540 مورد شلاق با صلح و سازش اجرا نشد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد با ارائه گزارشی اعلام کرد: تا پایان فروردین ماه هزار و 769 پرونده قضایی منجر به صلح و سازش و متهمان از شاکیان عذرخواهی کردند، 4 هزار و 432 شاکی از متهمان گذشت کردند، 46 هزار و 412 ماه حبس مجرمان مورد بخشش قرار گرفته و 81 هزار و 540 مورد شلاق در صلح و سازش اجرا نشده است.

 

300 معتاد در طول 3 ماه جمع آوری شد
وی با اشاره به فعالیت دستگاه قضایی شهرستان اسدآباد در سه ماه گذشت، گفت: در طی این مدت بیش از 300 نفر معتاد در شهرستان جمع آوری و تحویل کمپ‌های شهرستان یا نهاوند شده است.

 

شیرزادی تشکیل دفتر حمایت از خانواده های زندانی، انجام گلریزان در انجمن حمایت از خانواده زندانیان، اجرای طرح رأی باز برای زندانیانی که شاکی خصوصی نداشته و یا جرائم شان پایین بوده، ایجاد دادگاه ویژه بهداشتی، تشکیل دفتر حمایت از اطفال و کوک و نوجوان را از فعالیت های این دستگاه خواند و گفت: بالای 200 مورد مراجعه کننده در دفتر حمایت از اطفال داشتیم که مورد بررسی قرار گرفته است.

 

یک مورد قتل عمدی در اسدآباد منتهی به صلح و سازش شد
وی از یک مورد قتل عمدی در یک ماه گذشته در شهرستان خبر داد که با کمک خیرین و شورای حل اختلاف و اجرای احکام کیفری منتهی به صلح و سازش شد.

 

کاهش جرائم خشن در اسدآباد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد از کاهش جرائم خشن در شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اسدآباد در زمینه کشف سلاح بالاترین آمار را دارد.

 

منشا آمار افزایش سرقت در اسدآباد کاهش حبس تعزیری است
وی افزایش سرقت در شهرستان را یکی از معضلات اساسی خواند و گفت: منشأ آمار بالای سرقت به موضوع کاهش حبس تعزیری بر می‌گردد که می‌طلبد نمایندگان مجلس در این زمینه ورود و مصوبه ای داشته باشند.

 

مصوبه افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی اجاره‌بها ابلاغ نشده!
شیرزادی یکی دیگر از معضلات و مشکلات را در زمینه اجاره بهای مسکن دانست و گفت: مستأجرین اذیت می شوند، طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی که به تازگی کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده به ما ابلاغ نشده است.

 

نمایندگان مجلس برای ورود به مسئله رباخواری قوانین محکم تر مصوب کنند
وی بحث رباخواری در شهرستان را نگران کننده خواند و خطاب به نمایندگان مجلس گفت: باید قوانین نسبت به این امر محکم تر باشد و البته پیگیری این موضوع نیاز به ارائه اطلاعات و کمک از سوی دوستان ما در سپاه و اطلاعات دارد.

 

لزوم ایجاد ترک اعتیاد برای بانوان در اسدآباد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد ایجاد و افزایش کمپ های ترک اعتیاد را از ضروریات شهرستان دانست و گفت: البته باید مراکزی ترک اعتیاد برای بانوان هم پیش بینی شود.

 

وی از آمار نگران کننده دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: آموزش و پرورش در این زمینه ورود کرده اما آمار نگران کننده است.
وی پایش تصویری را یکی از موضوعات مهم دانست که در شورای تأمین هم مطرح شده و از شهردار خواست این موضوع را حل کند.
انتهای پیام/ن

 

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal