آخرین اخبار

29. تير 1401 - 11:17   |   کد مطلب: 42820
مردم شهرستان اسدآباد با 50.5 درصد مشارکت در انتخابات و 26 هزار و 444 رأی به آیت الله رئیسی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری، مطالباتی را در حوزه زیرساختی فرهنگی، بهداشتی، دانشگاهی و اجتماعی درخواست دارند.

به گزارش آوای سیدجمال، براساس اعلام استاندار همدان، در آینده ای نزدیک در سالجاری، رئیس دولت مردمی و انقلابی کشور قصد سفر به استان همدان را دارد؛

 

در سفرهای استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران این اولین بار است که بعداز پیروزی وی در انتخابات به استان همدان سفر خواهد کرد.

 

با توجه به سفر رئیس دولت مردمی به استان همدان این رسانه بر آن شد با پرداختن به آمار از حضور و مشارکت مردم دیار سیدجمال الدین اسدآبادی در انتخابات و رأی اعتماد به این دولت، درخواستها و مطالبات آنان را از این طریق به گوش رئیس جمهور و هیأت دولت برساند؛ باشد که این گزارش مثمر ثمر واقع شود.

 

شهر و دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی به عنوان بزرگ مرد پرآوازه در تاریخ اسلام برای حضور رئیس جمهور بیشتر است چرا که بنا بر آمار مسئولان در گذشته مشارکت مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری 50.5 درصد بوده و نسبت به میانگین استانی و کشوری بالاتر بوده است.

 

ناگفته نماند که از جمعیت 100  هزار و 900 نفری اسدآباد 86  هزار و 225 واجد شرایط حضور در انتخابات بودند که از این میزان 26  هزار و 444 رأی به آیت الله رئیسی به عنوان بالاترین آرا را  داده اند.

 

مردم دیار سیدجمال که از وعده‌های دولت تدبیر و امید آقای روحانی در پی بی‌عملی آنان به آن در این شهرستان ناامید بودند، یکبار دیگر با کاندیداتوری آیت الله رئیسی به پای صندوقهای رأی آمدند و با مشارکت خوب خود و رأی به این دولت مردمی و انقلابی اعتماد کردند.

 

برخی از مطالبات عمومی مردم را در این گزارش عنوان می‌کنیم و امیدواریم رئیس جمهور و هیأت همراه به آن توجه کنند.

 

در شهرستان اسدآباد بسیاری از پروژه‌ها نیمه تمام و رها شده‌اند که قدمت آنها به بیش از 10 و 13 و شاید بیشتر هم می رسد که نمونه های آن کنار گذر با 13 سال ، استخر دانش‌آموزی ، استخر شنای شهید سلیمانی،  کتابخانه استاندار، پروژه دانشکده پرستاری و... است.

 

شهر اسدآباد با وجود خاک حاصلخیز و اراضی کشاورزی و مستعد و البته دارا بودن محصولات کشاورزی چون گوجه فرنگی، هلو، شلیل، آلوبخارا و.. و اشتغال حدود 43 درصدی مردمان این دیار اما از وجود صنایع تبدیلی بی بهره است و در بسیاری از مواقع محصولات این دیار به صورت خام فروشی انجام می‌شود.

 

شهر اسدآباد با وجود جمعیت بالای فرهنگی و دانشگاهی پس از انقلاب تنها دارای یک کتابخانه شهری است و هنوز از وجود یک کتابخانه استاندارد بی بهره است، البته سالهاست که کتابخانه استاندارد در حال ساخت آن به دلیل کمبود اعتبارات ساخته و تکمیل نشده است.

 

شهر اسدآباد با وجود 4 دانشگاه ملی سیدجمال، پیام نور، علوم پزشکی و آزاد هنوز از زیرساختهای خوابگاهی مناسب و در خور شأن دانشجویی برخوردار نیست وناگفته نماند دانشگاه آزاد فاقد یک ساختمان مختص به خود است.

یکی از دغدغه های اساتید دانشگاهی عدم جذب در هیئت علمی دانشگاههای شهر اسدآباد است این درحالی است که برخی از آنان سابقه بیش از 10 سال را دارند و جذب هیئت علمی نشده یک درد عمیق است که جامعه اساتید نخبه شهرستان آن را به خوبی درک می‌کردند.

 

از آنجایی که شهر اسدآباد به نام شهر کامیونداران معروف و قلب تپنده حمل و نقل در این شهر است، اما همچنان بسیاری از رانندگان با مشکلات عدیده ای چون گرانی لاستیک، مواجه هستند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal