آخرین اخبار

28. آبان 1402 - 21:43   |   کد مطلب: 46659
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان اعلام کرد: کلیه مطالبات کشاورزانی که دانه های روغنی کلزا ، گلرنگ را تحویل مراکز خرید داده اند تسویه شد.

به گزارش آوای سیدجمال، سید حسین خوانساری با اعلام این خبر افزود: در سال جاری مقدار ۶۰۲ تن کلزا به ارزش ۱۸۰هزار ۸۲۸ میلیون ریال و مقدار ۲۰۵ تن گلرنگ بله ارزش ۵۵هزار ۵۳۸ میلیون ریال از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری که مطالبات آنها بطور کامل پرداخت شد.

به گفته وی، از سیاست های دولت حمایت از تولید دانه های روغنی جهت استحصال به انواع روغنی خوراکی و کاهش وابستگی به واردات این محصولات است.

این مقام مسئول اشاره کرد: دانه های روغنی از محصولات با ارزش بخش کشاورزی به شمار میروند که به عنوان ماده اولیه صنایع روغن کشی و تایمن کننده چربی، پروتئین و ویتامین در حیات انسان نقش اساسی دارند.

خوانساری ادامه داد: دانه های روغنی به عنوان گیاهان صنعتی، به دلیل کاربرد فراوان در تغذیه انسان و کنجاله آن در تغذیه وام و طیور و مصارف متعدد صنعتی از جایگاه ویژه ای در بین محصولات کشاورزی برخوردارند.

وی اشاره کرد: استان همدان با دارا بودن فضای مناسب خشک کنی و نگهداری یکی از مقاصد دپوی دانه های روغنی در کشور است.

این مقام مسیول با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲۶ هزار تن انواع دانه روغنی ذخیره شده است، افزود: این دانه ها شامل کلزا، کملینا و گلرنگ از مبادی استانهای ایلام، کردستان، مازندران، کرمانشاه، خراسان، آذربایجان و… به استان همدان وارد شده است.

خوانساری تصریح کرد: دانه های روغنی موجود در استان جهت استحصال و روغن کشی تحویل کارخانه روغن میگردد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal