آخرین اخبار

27. مرداد 1402 - 10:33   |   کد مطلب: 45859
آزاده‌های اسدآباد در روز تقدیر و تجلیل از رشادت‌شان در اسارت زندان عراق، علاوه بر گلایه از عدم پاسخگویی مسئولان نسبت به روند استخدامی و به کارگیری نیرو در ادارات این شهرستان معترض بودند.

به گزارش آوای سیدجمال، روز گذشته همزمان با سی و سومین سال از ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، نشستی با حضور آزاده‌های اسدآباد در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

در این نشست که فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، فرماندار مردم شهرستان اسدآباد با یاد و خاطره آزاده‌های شهید و قرائت دلنوشته‌ای از آزاده‌ای، گفت: شهید شدن و جانبازی در جبهه‌های جنگ بسی راحت‌تر از اسیر شدن در مقابل دشمنان بود و  رشادت، ایثار، مردانگی  آزادگان و ایستادن آنان در مقابل شکنجه‌های دشمن فراموش نشدنی است و هنوز بسیاری از این شکنجه‌ها در قلب و ذهن آزاده‌ها پنهان است.

 

حسین‌علی شرکائی، با بیان اینکه ۹۹ و نیم درصد آزادگان از گذشته خود ‌اظهار پشیمانی نمی‌کنند، گفت: ببرخی آزاده‌ها امروز در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، اما پای انقلاب ایستاده‌اند و این یک توفیق و افتخار است.

 

نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز پایداری و مقاومت جمهوری اسلامی مدیون ایثار و رشادت و مجاهدت مردان مردی است که در دوران جنگ تحمیلی زیر چکمه‌های صدام ملعون ایستادند.

 

کیومرث سرمدی گفت: تصور اینکه سال‌ها و ماه‌ها در اسارات دردمنش زندان بمانی و  امیدی به طعم آزادی نداشته باشی، واقعا" سخت است اما آزادگان عزیز با ایمان و اعتقادی که داشتند تحمل کردند و امروزجزیزه ثبات جمهوری اسلامی را تثبیت کردید.

 

وی اذعان کرد: برای ما مسئولین مایه تأسف است، وضعیت معیشتی برخی آزادگان و اشتغال فرزندان به جایی برسد که لب به گلایه بگشایند، پاین را دولت و مجلس باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 3 هزار و 500 جوان جویای کار در این شهرستان، گفت: 50 روستایی که از 40 سال قبل آسفالت‌ریزی و بهسازی نشده بود، عملیات آسفالت‌ریزی آن‌ها شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌های اصلی انقلاب را اگر درنیابیم، قطعا" با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

در ادامه حشمت‌الله گودرزی یکی از آزادگان شهرستان اسدآباد با اشاره به مشکل استخدام فرزندان ایثارگران و آزادگان، از عدم توجه و پاسخگویی استاندار و بسیاری از مسئولان استانی، اظهار گلایه کرد و گفت: اگر به کارگیری نیرو و استخدام آشنایان، عروس یا پسر و یا دخترخانم فلان مسئولان در سطح ادارات و بیمارستان و غیره صحت دارد، قابل قبول نیست و مسئولان باید پاسخگوی این امر باشند و این امر باعث ناامیدی مردم می‌شود، اینگونه روند استخدامی اگر وجود دارد، اعلام کنند و آزمون را بردارند.

 

یکی دیگر از آزادگان نسبت به کارگیری نیروی در فرمانداری اسدآباد خطاب به نماینده مجلس و فرماندار اظهار گلایه کرد و گفت: با چه آزمون وی را در فرمانداری مشغول به کار کرده‌اید، پسر بنده هم بیکار است.

 

اینجا بود که صدای آزادگان حاضر در جلسه درآمد که چرا فرزندان ما باید بیکار باشند و آن وقت بعضی بدون آزمون به کارگیری می‌شوند.؟!
مظفر رحمت‌آبادی یکی دیگر از آزادگان، گفت: ما و همه آزادگان طرفدار انقلابیم و مطمئن باشید جان‌مان را هم برای این انقلاب می‌دهیم، اما متأسفانه فرزندان‌مان از ما نمی‌پذیرند.  

 

در این نشست که فرزند آزاده جانباز به نام صانعی که به نمایندگی از پدرش در نشست حضور داشت، هم نسبت به عدم استخدام و به کارگیری فرزندان آزادگان واکنش نشان داد و گفت: چندین بار  به بنیاد شهید مراحجعه کردیم و چندین بار هم نامه نگاری شده اما هنوز ما بیکار هستیم، مگر چند نفر آزاده جانباز داریم که مورد توجه قرار نمی‌گیرند و حتی آقای نماینده به آنا سر هم نمی‌زند.
این مراسم بعداز نماز و صرف ناهار باتقدیر از آزادگان ختم شد.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal