آخرین اخبار

16. آبان 1402 - 13:41   |   کد مطلب: 46544
چند نکته پیرامون شورای ترافیک اسدآباد؛
هزینه دوباره‌کاری در گردنه اسدآباد را کدام پاسخگوست؟
بعداز اتمام عملیات نصب نیوجرسی‌ها در گردنه اسدآباد، با بروز حوداثی چون تصادفات و مسدود شدن جاده ناشی از آن، مسئولان به فکر اجرای طرح «بازشو اضطراری» با جابه جایی نیوجرسی‌ها افتاده‌اند که این اقدام درواقع دوباره‌کاری و قطعاً متحمل هزینه از بیت‌المال است، درحالی می‌شود آن اعتبار و بیت‌المال و وقت کارکنان راهداری در جای دیگر صرف شود، سئول مطرح است که آیا مسئولان پاسخگوی این بی‌تدبیری و عدم اجرای کار کارشناسی خود هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، در پی مطالبه‌گری خبرنگاران در رسانه‌‌ها و امام جمعه شهرستان اسدآباد در تریبون نماز جمعه اخیر این شهر در خصوص وضعیت چالشی گردنه از تصادفات گرفته تا مسدود شدن مسیر در هنگام حوادث مختلف و ایجاد بارترافیکی، این مهم با حضور امام جمعه و جانشین رئیس پلیس راه استان همدان در ۱۴ آبان در جلسه‌‌ شورای ترافیک این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

براساس آنچه در کانال پیام‌رسان فرمانداری شهرستان اسدآباد و یکی از رسانه‌ها منتشر شده، جانشین پلیس راه استان همدان در این شورا به وضعیت نامناسب تصادفات در این محور مواصلاتی اشاره کرده و گفته: در سطح استان همدان، کاهش ۱۳ درصدی تصادفات را داشته‌ایم اما در شهرستان اسدآباد وضعیت تصادفات مناسب نیست.

ارسلان سرمدی همچنین به اقداماتی چون نصب نیوجرسی و روشنایی خط‌کشی در گردنه اسدآباد اشاره کرده و گفته: با وجود تلاش‌های راهداری در محورهای این شهرستان اما متأسفانه همچنان شاهد افزایش تصادفات در این حوزه هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به رفع مشکلات و کاهش تصادفات در راه‌های فرعی اسدآباد اشاره کرده و گفته: گردنه اسدآباد یکی از طولانی‌ترین و بلندترین گردنه‌های سطح کشور بوده که با راهکارهای مختلف در بارش نزولات جوی سال گذشته اجازه ندادیم این محور مسدود شود.

جانشین پلیس راه استان همدان به موضوع لزوم جا به جایی نیوجرسی در گردنه اسدآباد هم اشاره کرده و گفته: در سال گذشته به علت بارش سنگین برف در برخی از ساعات در محور گردنه با مشکل ترافیک مواجه بودیم که برای حل مشکل نسبت به جابه جایی برخی از نیوجرسی‌ها اقدام می‌شد و برای امسال تصمیم داریم که این امر هدفمندتر انجام شود و این جانمایی‌ها برای جابه جایی نیوجرسی‌ها، بیشتر در نقاط رستوران و نقاط پارکینگ دار گردنه هستند.

 

و اما چند نکته پیرامون تصمیمات در این شورای ترافیک؛
اولاً از مسئولان برای کار کارشناسی شده در این شورا انتظار بیشتر می‌رفت و می‌رود که امروز با وجود نصب نیوجرسی‌ها به طول 14 کیلومتر و هزینه کردن در این زمینه از بیت‌المال و گذراندن وقت کارکنان، دچار دوباره کاری نشویم.

 

اینگونه که پیداست باید برای کاهش بارترافیکی و مسدودی در گردنه در زمان حوادثی چون تصادفات و بارش‌ برف، نیوجرسی برداشته شود، این درحالی است هم هزینه بر برای دولت و هم صرف بیت‌المال و هم قطعاً گرفتن وقت از کارکنان راهداری است، اما اگر کارشناسی کار صورت می‌گرفت، امروز شاهد جابه جایی نیوجرسی‌ها نیودیم.

 

و از سوی دیگر جانشین پلیس راه استان همدان آنچنان که در سخنانش آمده وضعیت تصادفات در این شهرستان کاهشی نبوده، این درحالی است که پیش از این اعلام می‌شد در این گردنه تصادفات به صفر رسیده است!

 

و اما در بخش دیگری از سخنان وی آمده که مسدودی در گردنه نداشتیم این درحالی است که در ماه اخیر در پی تصادفاتی جاده گردنه اسدآباد برای ساعت‌های طولانی مسدود و گلایه مردم را در بر داشت.

 

نکته حائز اهمیت این موضوع است که چرا مسئولان ما قبل از اینکه به نصب کامل نیوجرسی در گردنه اسدآباد بپردازند، کار کارشناسی نمی‌کنند که امروز به فکر اجرای طرح بازشو اضطراری بیفتند.

 

البته فوت حتی یک نفر بعداز نصب نیوجرسی‌ها هم قابل تأمل است چرا که مسئولان تصور می‌کردند این اقدام‌شان بدون بروز حادثه است و امروز با طرحی با عنوان «بازشو اضطراری» دنبال دارویی بعداز مرگ سهراب هستند.

 

به نظر می‌رسد استفاده از نظر کارشناسان کمتر انجام می‌شود و این اقدامات بدون کارشناسی هم با وجود فشارهای سیاسی انجام شده است و باید دید کدام مسئول پاسخگوی این بی‌تدبیری خواهد بود؛ پلیس راه؟ راهداری؟ فرماندار؟ یا نماینده مجلس؟

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal