آخرین اخبار

22. اسفند 1402 - 7:55   |   کد مطلب: 47563
با مطالبه‌گری رسانه‌ها‌ و راه‌اندازی مرکز معاینه فنی؛
خودروهای سبک در اسدآباد از اردیبهشت معاینه می‌شوند
بعداز گذشت 14 سال، با مطالبه‌گری رسانه‌ها‌ و امام جمعه اسدآباد مشکل چندین ساله احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در این شهرستان مرتفع و گره‌گشایی شد و بنا به گفته سرمایه‌گذار از اول اردیبهشت این مرکز خودروها را معاینه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، یکی از دردها، نیازها و مطالبات مهم و اساسی مردم شهرستان اسدآباد که پا به 14 سالگی می‌گذارد، وجود یک مرکز معاینه فنی خودروهای سبک است که متأسفانه به دلیل کج‌سلیقگی، کوتاهی و تعلل مسئولان از گذشته تاکنون بی‌نتیجه مانده بود.

 

این نیاز اساسی مردم شهرستان اسدآباد هر تغییر و تحول مدیریتی در امور شهری و شهرداری و حتی چندین دوره شوراهای اسلامی مورد مطالبه نه تنها رسانه‌ها بلکه با مطالبه‌گری آنان، از سوی امام جمعه شهرستان هم در خطبه‌های نماز جمعه مطرح و عنوان شد.

 

وجود مرکز معاینه فنی در شهرستانی که بیش از 120 هزار نفر جمعیت و میزان قابل توجهی خودروی سبک دارد، نیاز ضروری جامعه محسوب می‌شود، در این راستا این مرکز از سال 88 تاکنون با چندین فراخوان اقدام شده بود اما متأسفانه به جای آن که معاینه دردی را درمان کند، با کوتاهی‌ها در ارائه مجوز بر دردها افزوده ‌شد.

 

و این بار رسانه‌ها دست در دست امام جمعه باز هم به مطالبه‌گری ادامه دادند تا اینکه این معضل و مشکل چندین ساله در آستانه گره‌گشایی است.
در این باره یکی از سرمایه‌گذاران متقاضی ایجاد مرکز معاینه فنی خودروهای سبک درشهرستان اسدآباد که اخیراً با حکم دیوان عدالت موفق به کسب موافقتنامه ایجاد این مرکز شد، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» اظهار کرد: از سال 88 متقاضی ایجاد این مرکز که نیاز شهر است، بوده‌ام و در سال 96 در فراخوان شهرداری شرکت و در سال 98 رأی دیوان عدالت اداری به نفع این شرکت صادر شد.

 

وی ادامه داد: ایجاد این مرکز پرسه زمانی طولانی را طی کرده و بعداز چندین بار رأی دیوان عدالت اداری به نفع این شرکت، متأسفانه مسئولان وقت مقابل این امر ایستادند و نگذاشتند این اتفاق بیفتد.

 

کوچک‌علی رضایی خاطرنشان کرد: حال بعداز 14 سال، دیوان عدالت اداری  امسال رأی خود را در خصوص ایجاد مرکز معاینه فنی خودروهای سبک به نفع این شرکت صادر کرده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تکمیل این مرکز دستگاهی خریداری شده که روز گذشته به دستمان رسید، افزود: فرایند ساخت این مرکز درحال انجام و تکمیل است که تا اول اردیبهشت راه‌اندازی خواهد شد.

 

این سرمایه‌گذار احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سبک خاطرنشان کرد: برای احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سبک 20 میلیارد تومان هزینه صرف شده که این مبلغ با آورده و سرمایه شخصی خودم بوده است.

 

وی با اشاره به میزان قابل توجهی از خودروهای سبک در اسدآباد، گفت: درحال حاضر تا اردیبهشت ماه یک خط تولید این مرکز با وجود چند دستگاه مختلف راه‌اندازی و خدمات ارائه خواهد داد.

 

شهردار شهر اسدآباد هم در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با اشاره به ضرورت ایجاد مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در این شهر، گفت: متقاضی ایجاد این مرکز سه نفر بودند که بالاخره بعداز پرسه زمانی طولانی یکی از متقاضیان موفق به اخذ رأی دیوان عدالت شد.

 

قاسمعلی شرکایی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذار مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در شهر اسدآباد با دریافت دستورالعمل از سوی استانداری، درحال تهیه نقشه و فرایند ایجاد این مرکز است که تا پایان اردیبهشت انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برآوردی از تعداد خودروهای سبک در شهرستان نداریم، افزود: البته وجود این مرکز یکی از نیازهای اساسی و مورد مطالبه مردم در طول چندین سال است که درحال حاضر استانداری مجوز یک خط تولید به صورت آزمایشی را به این سرمایه‌گذار داده است.

 

شهردار شهر اسدآباد گفت: در صورتی که نیاز به خط تولید دیگری باشد، استانداری مجوز برگزاری مناقصه دیگری را خواهد داد.

 

 وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار این پروژه با آورده خود قدام به احداث مرکز معاینه فنی کرده است، افزود: قرار است در این مرکز معاینه فنی خودروهای سبک، موتورسیکلت و مخزن سی‌ان جی انجام شود.

 

شرکایی وجود مرکز معاینه فنی خودروهای سبک را خواسته به حق مردم شهر اسدآباد خواند و افزود: ایجاد این مرکز تقریباً 14 سال به طول انجامیده و مردم برای معاینه خودورهای خود به دیگر شهرها از جمله قروه، کنگاور و همدان می‌رفتند که این امر هم برای آنان هزینه برو هم خطرات جانی و مالی داشت.

 

وی یادآور شد: نبود این مرکز نارضایتی عمومی را دنبال داشت که با راه‌اندازی آن به همت امام جمعه، فرماندار و شورا این مرکز به مردم خدمات خواهد داد.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد هم پیش از این در این زمینه اظهار کرده بود: معاینه فنی اسدآباد از سال ۱۳۸۸ به خاطر اختلاف بین سه نفر متقاضی به طول انجامیده که یک نفر شرایط را نداشته و بین دو نفر از متقاضیان اسدآبادی مشکل به وجود آمده و مراحل نهایی کار در شعبه دو تجدید نظر دیوان عدالت به جریان افتاده و وقت رسیدگی تجدید نظر فروردین ۱۴۰۳ تعیین شده بود.

 

حسین‌علی شرکائی افزود: با پیگیری‌های دادستان سابق این استان رأی توسط قاضی صادر و نیاز به تایید مستشار دیوان بود که به امضای مستشار دیوان رسیده و یکی از متقاضیان که شرایط را داشتند، مشخص شده و این کار درحال انجام است.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal