آخرین اخبار

19. تير 1403 - 9:30   |   کد مطلب: 48087
نماینده مجلس در دیدار با وزیر نیرو مطرح کرد:
عدم تخصیص اعتبار اصلاح شبکه فرسوده‌ آب اسدآباد
نماینده مردم اسدآباد در مجلس از دیدار با وزیر نیرو برای پیگیری حل مشکل آب خبر داد و گفته: برای اصلاح شبکه فرسوده‌ آبرسانی شهرستان اسدآباد مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال تأمین اعتبار شده که هنوز این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرستان تخصیص داده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، قطعی آب یکی از مشکلات چندین ساله شهرستان اسدآباد است که نه تنها مربوط به شهرهای پالیز، اسدآباد و آجین بلکه بسیاری از روستاها را هم درگیر کرده است.

 

در این راستا نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در کانال تلگرامی خود از پیگیری این موضوع از طریق وزیر نیرو خبر داده است.

 

اکبر رنجبرزاده با اشاره به مشکل کمبود و بحران آب در منطقه شهرستان اسدآباد، عنوان کرده: طی دیداری که با وزیر نیرو داشته، پیگیری موضوع مشکل آب شهرستان بوده و طی ساعات آینده مشکل آب شرب روستاهای بادخوره، چنارعلیا، علی‌آباد، ایوراع و دهبور مرتفع و اهالی این روستاها از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

 

 وی همچنین از اخذ مجوز حفر دو حلقه چاه جدید برای شهرستان اسدآباد در دیدار با وزیر نیرو خبر داده که از تعداد دو حلقه چاه یاد شده یک حلقه به شهر پالیز و یک حلقه نیز به مدار آبرسانی شهر اسدآباد اضافه خواهد شد.

 

این نماینده مجلس در اسدآباد همچنین به علت اینکه پیمانکار هر دو چاه یک نفر است، مقرر شده ابتدا حفاری چاه آب شهر پالیز و سپس چاه آب اسدآباد انجام شود.

 

وی از تأمین اعتبار برای اصلاح شبکه فرسوده‌ آبرسانی شهرستان هم مطلبی عنوان کرده است که در دیدار با وزیر نیرو مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه‌ فرسوده آبرسانی این شهر تامین اعتبار شده که این مبلغ هنوز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرستان تخصیص داده نشده است.

 

رنجبرزاده در مطلبی دیگر در کانال تلگرامی‌اش در سخنی با شهروندان، بهترین راه مقابله با بحران کم آبی را صرفه‌جویی و کنترل مصرف عنوان و نوشته است:

شهرستان تویسرکان که میزان جمعیتی مشابه با اسدآباد دارد، مقدار مصرف آب ۱۹۰ لیتر در ثانیه است و این میزان در اسدآباد حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه است.

 

مقدار استاندارد مصرف آب برای شهرستان اسدآباد با در نظر گرفتن تمامی پرتی‌ها و هدر رفت آب، باید چیزی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر در ثانیه باشد که نیاز به صرفه‌جویی همشهریان دارد.

 

همچنین چندین مورد مشاهده شده که از انشعابات غیرقانونی (انشعاب پشت کنتور) براب آبیاری باغات و امور پرمصرف دیگر استفاده می‌شود که حجم قابل توجهی از مصرف آب شرب را به همراه دارد و مسئولان در حال مسدود کردن این انشعابات هستند.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal