آخرین اخبار

15. شهريور 1394 - 8:59   |   کد مطلب: 28652
وزیر صنعت و معدن و تجارت در چرخشی 180 درجه کسانی را که به توصیه 10 سال پیش او عمل کردند و نخریدن را پاسخ گرانی دانستند را ضد انقلاب خواند.

به گزارش آوای سیدجمال، بی شک برای سیاسیون محمدرضا نعمت زاده نامی آشناست.کسی که از کابینه اول جزو هیات دولت جمهوری اسلامی بوده است. اما آیا  نعمت زاده در گذر زمان اسیر سیاستی متفاوت از قبل شده است؟ آیا او زمانی که پست دارد با زمانی که پست ندارد اخلاقی یکسان دارد؟! حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در تمام سخنرانی‌هایش از مردم و قول خود به مردم صحبت می‌کند، قولی که برای عمل به آن نیازمند همت و خوش قولی کابینه دولت نیز هست. از ابتدای روی کار آمدن دولت بحث خودرو داخلی از نظر قیمت و کیفیت دغدغه مردم بود.

دفاع نعمت زاده از برنامه اش در مجلس

با مرور متن دفاع وزیر صنعت، معدن و تجارت به این نتیجه می رسیم که نعمت زاده به بهانه زیاد نشدن برنامه ارائه شده به مجلس بحث خودرو را نادیده گرفت.
او با اشاره به اظهارات بعضی از نماینده های مخالف خود در مجلس شورای اسلامی درخصوص نبود مواردی در برنامه جهت حل مسئله گفت: تنوع صنعت و معدن بسیار زیاد است ما اگر این نوع مسائل را می خواستیم در این برنامه ذکر کنیم حداقل 200 صفحه باید برنامه تقدیم می کردیم.
 صد صفحه آن را تهیه کردم اما دیدم بسیار زیاد می شود و صرفنظر کردم و بنا به توصیه مسئولان از جمله آقای نهاوندیان مبنی بر این که از 20 صفحه بیشتر نشود برنامه را به صورت فشرده تقدیم کردم.
این صحبت نعمت زاده در عمل هم به مردم ثابت شد و خودرو ها با هم کیفیت بد و قیمت سر سام آور در بازار عرضه شد. با ورود دارایی‌های بلوکه شده کشور به داخل، این انتظار در بین مردم به وجود آمده بود که خودروسازان داخلی که در دو سه سال اخیر از آب گل آلود ماهی گرفتند، اندکی به فکر مردم و کاهش قیمت باشند.

ماجرای توهین نعمت زاده به مردم

در نهایت هم وزیر صنعت توهینی آشکار به مردم آن هم در نشست خبری در جلوی دوربین‌ها تلویزیونی داشت. محمدرضا نعمت زاده در این نشست، به جای عذرخواهی از مردم به خاطر اجحاف مستمری که در عرصه خودرو به آنها شده و می شود، به کمپین نخریدن خودرو اشاره کرده و کسانی که در این راستا، خودروی داخلی نمی خرند را "ضدانقلاب" نامیده و آنها را متهم به "خیانت" کرده است. او حتی خود را در مقام فتوا نیز تصور کرده و این کار مردم را "حرام" اعلام کرده است!

چرخش 180 درجه ی در 10 سال

این موضوع زمانی جالب تر شد که برنامه صندلی داغ 10 سال پیش با حضور نعمت زاده را به یاد آوردیم. آن زمان که نعمت زاده در برابر احمد نجفی گفت: ما در کشورهای خارج هم می خوانیم و هم می بینیم که زمانی که قیمت کالایی را 2 یا 3 درصد گران می شود، مردم مقاومت می کنند و تا مدتی آن کالا را نمی خرند. در نتیجه قیمت کاهش پیدا می کند. بنابراین صرف جویی و نخریدن کالا گران آن هم به صورت جمعی و همراه با انجمن های غیر دولتی، دولت را مجبور به کاهش قیمت می کند. این گونه اعتراض ها در کشور ما متاسفانه کمتر دیده می شود.
حالا چه شده است که آقای وزیر حرف خود را زیر پا گذاشته است و فراموش کرده است که وزارتخانه اش را به واسطه همین مردم خائن و ضدانقلاب به دست آورده است.
مردم گلایمند از آقای وزیر بار دیگر به کمپینی با عنوان روز شمار عذرخواهی نعمت زاده از مردم پیوستند واکنش های مردم، رسانه ها و تذکر جدی روحانی به نعمت زاده او را وادار به عذر خواهی و اصلاح سخنش کرد.  نعمت زاده پس از این حاشیه ها گفت: من از مردم عذرخواهی می کنم و به خریداران خودرو جسارت نکرده ام و هیچگاه نگفتم هر کس خودروی داخلی نخرد، ضدانقلاب است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت دوبار در تیرماه و دی ماه سال گذشته از مجلس کارت زرد گرفت و با وضعیت کنونی صنعت کشور و همچنین اهانت‌های وی بعید نیست که در روزهای آینده شاهد احضار وی به مجلس باشیم.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal