آخرین اخبار

25. مرداد 1394 - 17:02   |   کد مطلب: 28245
در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات صورت گرفت:
برگزاری اولین همایش دهستانی در مزرعه‌بید
اولین همایش دهستانی زکات در روستای مزرعه‌بید شهرستان اسدآباد با تجلیل از عاملین زکات برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال، امروز اولین همایش دهستانی زکات در روستای مزرعه‌بید  شهرستان اسدآباد با حضور مدیرکل کمیته امداد همدان برگزار شد.
در این همایش دهیاران و شوراهای اسلامی و عاملین پرداخت زکات 25 روستای بخش مرکزی حضور داشتند.
رئیس حوزه علمیه برادران شهرستان اسداباد در سخنانی با تشویق مردم به پرداخت زکات، اظهار داشت: زکات یک فریضه الهی و از فروع دین ما است که واجب است به آن پرداخته شود.
حجت‌الاسلام  و المسلمین مجتبی کولیوند با آماری از پرداخت زکات در روستای مزرعه‌بید، گفت: این روستا از سال 85 تا 93 مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده که معادل یک میلیارد و 900 میلیون ریال از سوی دولت پرداخت شد.
وی با اشاره به ساخت پروژه های عمرانی حسینیه، مسجد و غسالخانه از طریق زکات جمع آوری شده، گفت: امسال نیز تاکنون 140 میلیون ریال زکات از روستای مزرعه‌بید جمع‌آوری شده و این روستا در طی چند سال رتبه نخست را در پرداخت زکات داشته است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه سال گذشته 516 میلیون تومان زکات از روستاهای اسدآباد جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: از این میزان سهم محرومین 30 میلیون تومان بوده است که 17 درصد تشویقی برای این میزان از سوی دولت آمده است.
محمد نوشادی ‌مقدم گفت: از محل زکات جمع‌آوری شده 170 مورد تعمیرات سرویس حمام در سهرستان انجام شده که 140 مورد در روستاها بوده است.
وی یادآور شد: 130 نوعروس در شهرستان در نوبت تأمین جهیزیه هستند که برای تأمین جهیزیه این نوعروسان 260 میلیون تومان نیاز است که با پرداخت به موقع زکات قطعا" میتوانیم به این مهم کمک کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هم با اشاره به شکل گیری دبیرخانه زکات در کشور از سال 83، گفت: قانون زکات در سال 90 به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسیده است.
علیرضا ابراهیمی با اشاره به اینکه 60 درصد از زکات جمع آوری شده به محرومین و 40 درصد به پروژه های عمرانی پرداخت می‌شود، افزود: این مهم در قانون زکات امده است.
وی با اشاره به اینکه 32 بار واژه زکات در قرآن آمده است، گفت: قبولی نماز یک انسان مؤمن با پرداخت زکات است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان همچنین با اشاره به اینکه استان همدان در پرداخت زکات رتبه هفتم را دارا است، گفت: شهرستان اسداباد در پرداخت زکات در بخش پروژه های عمرانی رتبه هشتم و در بخش محرومین رتبه پنجم را دارد.
وی با اشاره به اینکه ملایر سه سال متولی رتبه نخست پرداخت زکات را کسب کرده، گفت: مردم اسدآباد در انجام کارهای خیر همیشه پیشگام هستند که انتظار میرود با پرداخت زکات نیز در این زمینه اول باشند.
امام جمعه اسدآباد هم با تبریک ولادت حضرت معصئومع(س)، گفت: از اوصاف مؤمنان واقعی توجه به نماز و زکات است.
حجت الاسلام سید موسی حسینی مجد با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: این حضرت فرمودند که سخاوتمندترین افراد کسی است که زکات مالش را بپردازد و این مهم میطلبد که مردم در این زمینه نیز پیش قدم باشند.
در پایان مراسم از عاملین و پرداخت کنندگان زکات روستاهای شیلاندر، مزرعه بید، سیف آباد، بهراز، جنت اباد، قاسم آباد لک لک، دهگلان و بادخوره با دادن لوح سپاس و هدایای قدردانی شد.
همچنین در پایان این همایش امام جمعه اسداباد به همراه مدیرکل کمیته امداد همدان و دیگر مسئولان و مردم یکی از خیابان‌های روستای مزرعه بید را به نام زکات نامگذاری کردند.
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal