آخرین اخبار

1. شهريور 1394 - 7:35   |   کد مطلب: 28397
طرح اردوهای جهادی یک تمرین مناسب برای از خودگذشتگی و ایثار است که امسال هزار و 800 نفر روز در این طرح در اسدآباد شرکت دارند.

به گزارش آوای سیدجمال، طرح اردوهای جهادی یک تمرین مناسب برای از خودگذشتگی و ایثار است که هر دانش‌آموزی با شرکت در این طرح در مراحل مختلف زندگی می‌تواند از آن استفاده کند.
این تمرین ازخودگذشتگی نه تنها موجب اثربخشی در روحیه یک دانش آموز است بلکه می‌تواند در راستای مشارکت دانش‌‍‌آموزان برای کاری گروهی باشد.
این مشارکت هم در ایجاد شادی و نشاط قشر دانش‌آموز دارد و هم نفعی برای مدارس که کار رنگ‌آمیزی، زیباسازی و مرمت نیاز دارند.
دانش‌آموزان با شرکت در طرح اردوهای جهادی در فعالیت‌های بزرگی چون زیباسازی، تعمیر و بازسازی مدارس عهده‌دار مسئولیتی می‌شوند.
این طرح در شهرستان اسدآباد نیز همانند سال‌های گذشته به اجرا درآمد و دانش‌آموزان بسیجی‌وار در فعالیت‌های این طرح شرکت کردند.
در این میان فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد به همراه فرماندار شهرستان از این طرح‌ها بازدید کردند.
فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اجرای طرح اردوهای هجرت و جهادی در اسدآباد، اظهار کرد: این طرح در راستای ایجاد شادابی و نشاط در بین دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.
حسن وحدت‌جعفری با بیان اینکه طرح اردوهای جهادی چند سالی است که در تابستان مورد توجه بیشتر جوانان و نوجوانان قرار گرفته است، افزود: امسال سهمیه شهرستان اسدآباد در اجرای این طرح هزار و 800 نفر روز است.
وی با بیان اینکه 50 نفر روز در قالب گروه 12 نفره در این اردوها شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان در چهار مدرسه شهید سعیدی، بنت‌الهدی، حضرت خدیجه و شهید خزائی اقدام به رنگ آمیزی، زیباسازی و دیوارنویسی کردند.
وحدت‌جعفری با بیان اینکه از 50 نفر روز دانش‌آموز 24 نفر دختر و 26 نفر پسر در مقطع دبیرستان هستند، گفت: این دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی بسیج نیز شرکت می‌کنند.
فرماندار اسدآباد هم با اشاره به اینکه طرح اردوهای جهادی یک طرح موفق در شهرستان است، اظهار کرد: این شهرستان در سال گذشته رتبه اول را در اجرای این طرح کسب کرده است.
مسعود بکائی خاطرنشان کرد: طرح اردوهای جهادی به صرف زیباسازی مدارس نیست بلکه باید مشارکت دانش آموزان را در امور اجتماعی سنجش کنیم.
وی افزود: مشارکت دانش آموزان در این طرح می‌تواند زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی پس از فارغ التحصیلی را مهیا کند.
فرماندار اسدآباد همچنین یادآور شد: حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان قبل از اشتغالزایی می‌تواند با انجام چنین کارهای گروهی و مشارکت‌های اجتماعی تقویت شود.
وی با بیان اینکه بسیج با سازماندهی برای ورود دانش‌آموزان که به سن اشتغال می‌رسند آماده کند تا در آینده یک فرد مفید و متعهد باشند.
 
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal